Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   Grootbrengen en karakter (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=100)
-   -   Water in bench / kennel (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=22018)

Annemiek 22-03-2012 21:17

Water in bench / kennel
 
Hoi ieders,

Nu heb ik eindelijk ergens betaalbare op maat gemaakte kennelpanelen gevonden zodat er een soort kennel op het balkon kan komen voor Kaeley waar ze bij mooie temperaturen kan zitten (met dakje erop tegen springen) maar ik vroeg mij iets af. Sinds kaeley goed is in het verwijderen van drinkbakjes uit de houder (of in het geval van een stenen versie gewoon met houder en al gaat spelen), weten jullie ergens waar je drinkbakjes kan krijgen welke ze niet uit de houder krijgen voor in bench of kennel?

Madome 23-03-2012 00:01

Haha speelt zij ook zo met haar drinkbak?
Als ik hier Kiba te drinken aanbied uit zo'n ijzeren bakje, slaat hij het weg met zijn poot, dat het 2m in de lucht vliegt en het water overal vliegt. :p

...vandaar toch maar een stenen bakje gekocht

Annemiek 23-03-2012 00:07

Quote:

Originally Posted by Madome (Bericht 426887)
Haha speelt zij ook zo met haar drinkbak?
Als ik hier Kiba te drinken aanbied uit zo'n ijzeren bakje, slaat hij het weg met zijn poot, dat het 2m in de lucht vliegt en het water overal vliegt. :p

...vandaar toch maar een stenen bakje gekocht

Metalen bakjes tilt ze voorzichtig uit de houder en wandelt dan vrolijk ermee rond...alleen houdt ze hem scheef, dus water overal. Stenen bakje ging ze mee spelen, dus omgooien en wegrollen.

Enige wat tot nu toe werkt is de voerstandaard met eten en drinkensbak, maar die zet ik niet in de bench.

Wilko 23-03-2012 14:20

Ik heb (toen ik indertijd naar kennelpanelen zocht) ook houders gezien die je tegen een kennelpaneel vast kunt zetten (met een paar bouten, verwacht ik). Ik heb echter geen idee of de bak daar in vast zit of dat hij dan nog steeds door de hond te verwijderen is.

Mocht je die kennelpanelen nog niet gekocht hebben: ik heb 26 euro per strekkende meter betaald. Het adres waar ik ze heb gekocht (in Westerlo, Belgiƫ, ongeveer 80km ten zuiden van Breda) kan ik je per PM sturen.

Annemiek 23-03-2012 16:14

Quote:

Originally Posted by Wilko (Bericht 426936)
Ik heb (toen ik indertijd naar kennelpanelen zocht) ook houders gezien die je tegen een kennelpaneel vast kunt zetten (met een paar bouten, verwacht ik). Ik heb echter geen idee of de bak daar in vast zit of dat hij dan nog steeds door de hond te verwijderen is.

Mocht je die kennelpanelen nog niet gekocht hebben: ik heb 26 euro per strekkende meter betaald. Het adres waar ik ze heb gekocht (in Westerlo, Belgiƫ, ongeveer 80km ten zuiden van Breda) kan ik je per PM sturen.

Ik heb ze ondertussen besteld wel ja. Inclusief deurtje en bezorgkosten en op maat maak kosten was het 35 euro m2.

Tappieman 23-03-2012 18:30

had hier ook een houder aan een kennel paneel zitten, maar die bakken werden er steeds uitgehaald tot dat ze hem helemaal afgebroken had.
vervolgens een gemaakt van hard hout maar die hield het ook geen dag vol.

Wat volgens mij de enige goede oplossing is, is de bakken verankeren in beton.

Zarukas 23-03-2012 23:04

Hier in de kennels ook houders waar de bakken in passen en met een uitsparing zodat de bakken er niet zomaar uit getild kunnen worden.
Belangrijk bij mijn wolfhonden is wel dat ze kunst niet van me af kunnen kijken. Ik haal de bakken niet in hun zicht weg maar uit zicht of vul ze gewoon bij met een fles water. Zou met name Tsalka regelmatig zien dat de bak er dus wel uit kan zal ze het zelf ook gaan proberen. Nu klooit ze er alleen 's winters mee als er ijs in zit.
Losse emmers of bakken zou ik ook overal en nergens terug vinden.

groetjes,
Marjan

Annemiek 23-03-2012 23:08

Hoi marjan, weet jij toevallig nog waar je die kan kopen. Was vandaag hier in de dierenwinkel en die keken me raar aan toen ik zei dat de bak vast moest kunnen zodat ze er niet door de hond uit gehaald kon worden :p

Zarukas 23-03-2012 23:21

Hoi Annemiek,

'k heb ze bij een bedrijf voor dierenverblijven (Zwart Dierenverblijven, Dronrijp) bij ons in de buurt gekocht, via de link kun je de foto's bekijken. Hier heb ik het conische model Grisley. Is wat dieper en daar drinken mijn honden liever uit dan uit die platte bakken.

http://www.zwartdierenverblijven.nl/fotohondenvoedersets.htm

Ook op marktplaats kom je ze zo nu en dan eens tegen.

groetjes,
Marjan

of_Mercedes_Dream 24-03-2012 22:38

mijn tip:
koop een inox voederpot, boor een gaatje van 5mm , steek er een ijzeren (bv groene spankabel van tuinafsluiting) draad in en maak deze vast aan de hondenren.
Werk prima bij mij en goedkoop.
Patrick

Annemiek 24-03-2012 22:48

Quote:

Originally Posted by of_Mercedes_Dream (Bericht 427036)
mijn tip:
koop een inox voederpot, boor een gaatje van 5mm , steek er een ijzeren (bv groene spankabel van tuinafsluiting) draad in en maak deze vast aan de hondenren.
Werk prima bij mij en goedkoop.
Patrick

Goed idee patrick! Had ik nog niet aan gedacht. Denk dat ik zoiets ga uitvoeren.

mijke 25-03-2012 03:40

Ik herken echt helemaal het item van "de kunst afkijken" van Marjan :)))\

Maar soms denk ik ook wel eens "ik gun die doggies hun pleziertje"! :) Soms was het met mn Newfy's net een wedstrijd, wie vult of wie heeft als eerste de bak leeg (gegraven bv ) !
En slimme TsW's nemen snel oplossingen van andere doggyy's (van welk ras dan ook over:roll:)

En tuurlijk irriteert me de inventiviteit van mn honden me soms (vooral als ik het druk heb) , maar merendeels vind ik het echt alleen Hunor :lol:

SenE 25-03-2012 14:06

Wij hadden een metalen emmer met een ijzeren ketting aan het kennelpaneel hangen. Dan gooiden ze deze in ieder geval niet meer om, wel werd er flink mee gerammeld en was de emmer al lang niet meer rond ;-)

kobesen 26-03-2012 08:37

ik heb een speciekuip met een betonblok onderin. Succes gegarandeerd.
7 euries bij de gamma :lol:


All times are GMT +2. The time now is 20:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
(c) Wolfdog.org