Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   Żywienie i zdrowie (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Odrobaczanie (lambie) (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=21335)

Gaga 22-10-2011 21:58

Odrobaczanie (lambie)

Quote:

Jednemu z właścicieli, którego szczeniak okazał się chory na Giardię, hodowca Right Puppy Kennel poradził aby wykąpał suczkę w wybielaczu
Co to jest za choroba? Bo ja słyszałam tylko o Giardia lamblia czyli "robalu", pasożycie. Występuje i u polskich psów i wcale nie tak rzadko.
Wiem, że to może z boku tematu ale nieprawdziwe informacje rzutują na całość przekazu.

Rona 22-10-2011 22:02

Nie znam się na weterynarii, przetłumaczyłam tak jak było w oryginale. Chyba z kontekstu widać, że nie chodzi o chorobę, tylko o radę hodowcy. :roll:

z Peronówki 24-10-2011 12:05

Quote:

Originally Posted by Gaga (Bericht 409529)
Występuje i u polskich psów i wcale nie tak rzadko.

Nic dziwnego - wedlug badan ok. 50-80% wszystkich mlodych psow jest nosicielami. W niektorych miastach podobno nawet wiecej - po prostu malo kto to bada, wiec wykrywalnosc jest niewielka.

Jako ciekawostke podam, ze u niemowlat (ludzkich) zakazenie lambiami (tymi samymi) dochodzi do 80%. I nie jest to zakazanie sie od psow... ;)

Galicja 24-10-2011 12:09

Quote:

Originally Posted by z Peronówki (Bericht 409692)
Nic dziwnego - wedlug badan ok. 50-80% wszystkich mlodych psow jest nosicielami. W niektorych miastach podobno nawet wiecej - po prostu malo kto to bada, wiec wykrywalnosc jest niewielka.

Jako ciekawostke podam, ze u niemowlat (ludzkich) zakazenie lambiami (tymi samymi) dochodzi do 80%. I nie jest to zakazanie sie od psow... ;)

Dlatego trzeba badać , badać i odrobaczać wszystko co żyje ;) dzieci również i to systematycznie!!

z Peronówki 24-10-2011 12:22

Quote:

Originally Posted by Galicja (Bericht 409694)
Dlatego trzeba badać , badać i odrobaczać wszystko co żyje ;) dzieci również i to systematycznie!!