Wolfdog.org forum

Wolfdog.org forum (http://www.wolfdog.org/forum/index.php)
-   TsW in nood (http://www.wolfdog.org/forum/forumdisplay.php?f=103)
-   -   Goed adresje gezocht (http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=9420)

SenE 29-10-2008 21:39

Goed adresje gezocht

Tuscani de Louba-Tar

Tuscani is een gesteriliseerde Tsjechoslowaakse wolfhond teef van 5 jaar (geb 13-8-03). Wij zoeken voor haar een nieuw adresje omdat wij te weinig tijd voor haar hebben. Ze leeft bij ons in de kennel omdat ze niet bij katten kan en wij een cattery hebben. Ze heeft wel bij ons in huis gewoond en dit kan ze ook prima, al zal ze eerst wel weer even moeten wennen. Ze kan goed alleen zijn zowel in een kennel als in een bench. Tuscani is een echte Tsjech., ze wil graag voor je werken en vind wandelen en naast de fiets lopen helemaal het einde. Ook vindt ze spelen met een bal of floss touw erg leuk. Tuscani is enkele keren op een hondenshow geweest en hier heeft ze o.a. een zeer goed en diverse uitmuntends behaald tevens is ze 1x beste van het ras geweest. Ook heeft ze een officieel werkhonden diploma behaal, het UV examen, 20 km naast de fiets.

Denkt u Tuscani een goed plekje te kunnen bieden en wilt u graag kennis komen maken met haar of wilt u gewoon graag meer informatie, kunt u contact opnemen met Sandra & Edwin info@pumi.

http://www.heilige-birmanen.nl/overi...erig/KCM20.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-P8ABLJJ4.jpg

Even voor de goede orde, Tuscani is geen hopeloos geval die gered dient te worden. Ze is een normaal goed functionerende Tsjech. Over het hoe, wat en waar waarom we een ander adresje voor haar zoeken gaan we ook zeker hier op het forum niet uitgebreid in. Mensen die serieus interesse hebben kunnen contact met ons opnemen en mogen uiteraard geheel vrijblijvend kennis komen maken met Tuscani. We hopen een goed adresje voor haar te vinden waar ze de aandacht krijgt die ze verdient, mocht dit niet lukken blijft ze dus ook gewoon bij ons wonen.

SenE 15-11-2008 18:26

Tuscani heeft een gouden plekje gevonden. Ze gaat bij Lisa en Jürgen en de veel besproken Tsjech Duma de Louba-Tar in Duitsland wonen. Ik denk dat we geen beter plekje voor hadden kunnen vinden dan bij hun.:grosscool We zullen haar zeer zeker missen, maar wetende dat ze hier gelukkig oud kan worden maakt veel goed.

ps Mijke haal jij haar van de herplaatslijst af

wolfwoman-stefanie 15-11-2008 19:44

Fijn dat het gelukt is,
ik wens de nieuwe mensen nog veel plezier met haar.;-)

Ik hoop dat er voor Moos ook een snel een mandje gevonden wordt !
(Zie ander topic)

Joswolf 15-11-2008 22:20

Ben ik weer te laat. Lisa en Jurgen wilde ik anders graag aangeven maar dat is al gelukt.
Leuk want dan ga ik ze nog zo nu en dan zien. Samen met Duma. ;-)
Jos

Joswolf 18-11-2008 14:31

Klein berichtje van Tuscani. Ze was schijnbaar eerst moeilijk in het huis te krijgen. Ze eet als een gek der bak super snel leeg maar verder gaat het prima. De nieuwe eigenaren vragen zich af of ze gecastreerd is. Is verder ook niet erg want ze willen niet fokken. Maar verder doet ze het goed samen met Duma.
Jos

miran 18-11-2008 14:55

Mooi dat het goed gaat.
Fijn ook dat je even zo'n update geeft Jos is altijd goed om te horen hoe het verloopt zo'n overgang(vind ik dan he)

loco 18-11-2008 18:37

Quote:

Originally Posted by SenE (Bericht 167209)
Tuscani de Louba-Tar

Tuscani is een gesteriliseerde Tsjechoslowaakse wolfhond teef van 5 jaar .

:rock_3.

Groette Martine.

SenE 18-11-2008 19:14

Quote:

Originally Posted by Joswolf (Bericht 172072)
Klein berichtje van Tuscani. Ze was schijnbaar eerst moeilijk in het huis te krijgen. Ze eet als een gek der bak super snel leeg maar verder gaat het prima. De nieuwe eigenaren vragen zich af of ze gecastreerd is. Is verder ook niet erg want ze willen niet fokken. Maar verder doet ze het goed samen met Duma.
Jos

Ze weten dat castratie in Duitsland hetzelfde is als sterilisatie hier in Nederland. Hier hebben we het nog over gehad. Heb vanmiddag nog even contact gehad met Lisa en opzich gaat het erg goed. Tuscani is nog erg afstandig en wantrouwend ten opzichte van hun. Vooral als Jürgen thuis komt uit het werk is ze weer even van slag. Het in huis zijn is nog erg vreemd voor haar, maar gaat langzaam aan beter. De eerste avond hebben ze tot 2 uur 's nachts moeten wachten tot ze eindelijk binnen kwam. Om vervolgens achter Duma aan te lopen de slaapkamer in. Het op de slaapkamer slapen vind ze geweldig :sleep

En inderdaad Tuscani weet wat eten is, ze is momenteel ook wat te vet moeten we eerlijk toegeven ;-)

Joswolf 18-11-2008 20:44

Schijnbaar is dat met de castratie niet geheel duidelijk. Ze vertelde mij dat in iedergeval. Bij sterilisatie wordt de teef toch wel loops en bij castratie wordt de baarmoeder weggehaald en volgt geen loopsheid meer. Zover ik weet is daar in Nederland of Duitsland geen verschil in. Zover Lisa begreep werd ze niet meer loops. Niet dat het erg van belang is. Maar samen met Duma zou dat wel praktischer kunnen zijn. Gecastreerde teven neigen ook wel vaker tot overgewicht.
Jos

SenE 18-11-2008 21:01

Ik kan je verzekeren dat Tuscani nooit meer loops wordt ;-) En ach dat overgewicht loopt ze bij hun er wel af :twisted:

All times are GMT +2. The time now is 11:38.