View Single Post
Old 17-09-2007, 19:06   #5
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch

kobesen's Avatar

Leuk verhaal van Patty hoor. Maar dit is een erg oud artikel. Zoiezo leven we nu in 2007. Gelukkig maar.
Tegenwoordig zijn de regeltjes en testen wel wat strenger.
Ik blijf voor het voeren van brokken. Omdat daar alles in zit. Als je rauw vlees voert, ben je steeds bezig met allerlei poedertjes om de juiste vitamine en mineralen toe te voegen. Raar maar waar, honden hebben ook groente en fruit nodig.
Dit is niet omdat wolven in de natuur bessen en andere soorten fruit groente enz. eten omdat ze niets anders hebben en dit doen ivm maagvulling.
In deze bessen en andere fruit en/of groenten zitten essentiele voedingswaarden die een wolf/hond nodig heeft.
Zelfs in de dierentuin (lees Ouwehands dierenpark) krijgen de wolven fruit en groenten te eten. En dit word door de dieren ook netjes opgegeten.

De illusie dat wolven/honden alleen rauw vlees eten is dus slechts een illusie!~
Buiten het feit dat ik brokken voor, krijgen zij ernaast ook rauw vlees. Puur om het feit dat in bijv. verse pens, bepaalde bacterien zitten die zij nodig hebben voor een gezonde darmflora.
De ontlasting van mijn honden is prima! Mooie donkere harde keutels. Niets mis mee dus.

Verder hoop ik voor de mensen die alleen rauw vlees voeren, zij de extra vitamine en mineralen ook op een juiste afgepaste manier toedienen. Teweinig is niet goed, en teveel ook niet. Dit is namelijk erg moeilijk, omdat de vleessoorten veelal verschillen en dus ook de al aanwezige stoffen in deze vleessoorten, waardoor de bijgevoegde vitamine en mineralen weer aangepast dienen te worden.

Als je hond het er goed op doet, prima. Maar het beste is om zoiezo advies te vragen aan je DA voordat je ermee begint. Zij weten er meestal veel van en kunnen je ondersteunen in het toedienen van een uitgebalanseerd dieet aan je hond. Ook kunnen zij je de risico's en de voordelen ervan op een rijtje zetten.

Succes allen.

Groetjes Kim

PS pas erg goed op wormen bij het voeren van rauw vlees. In rundvlees en ander vlees zitten namelijk wormen. Regelmatig ontwormen is dus een noodzaak!

Last edited by kobesen; 17-09-2007 at 19:16.
kobesen jest offline   Reply With Quote