Hallo,
Mijn honden hebben absoluut geen last van jeuk.
Vroeger had Jennah soms jeuk, vooral aan haar staart, maar ik geef mijn honden nu schapenvet. Gewoon tussen hun brokken... Dit helpt tegen jeuk en huidallergieën (zo zegt men althans

). Het helpt ook om de vachtconditie te verbeteren en het legt een beschermend laagje op de darmwand. Hierdoor is de ontlasting merkelijk vaster en ook iets donkerder. Yuccah kan echter niet zo goed tegen alles wat van schapen komt... Lamb & Rice brokken, schapenbotjes (poten) of schapenvet zorgen telkens weer voor buikpuin en zachtere ontlasting bij haar... (Mijn dwergkeesje heeft dit dan weer van gekookte kip; dit geheel ter zijde

). Yuccah krijgt nu zalmolie tussen haar brokken. Dit geeft extra energie en is tevens bevorderlijk voor de vachtconditie. Ook zou het de vruchtbaarheid positief beïnvloeden

. Maar ik geef het gewoon omdat Yuccah de laatste maanden nogal een moeilijke eter is, en die zalmolie vind ze wel lekker

.
Dus misschien dat schapenvet helpt? Ik koop het gewoon in de dierenwinkel. Het zit in een heel handige plastic fles waar je gewoon op moet duwen om het vet er uit te laten komen (zoals bij ketchup

).
Groetjes,
Liesbeth