Discussione: Jeuk
Visualizza un messaggio singolo
Vecchio 09-18-2007, 08:41 AM   #10
Manishdra
Junior Member

L'avatar di Manishdra

ubicazione: Nijmegen
predefinito

@ herder: ze heeft wel eens last gehad van haar anaalklieren en dat is het zeker niet!

@ jmvdwiel: Om dat uit te sluiten gaat ze één deze dagen voor een periode van +/- 6 weken op een ander dieet. Of dit speciale brokken worden, kantenklaar-diepvriesvoer of vers voer weten we nog niet, dat zijn we nu aan het uitzoeken.

@ Patty33, kobesen, mijke, Liesbeth: Het ligt ,denk ik, niet aan de rui. Momenteel krapt, bijt en likt ze bijna 90% van de tijd! Met wandelen stopt ze bijna om de 2 meter of zichzelf te krabben. Tijdens de cursus zat ze ook de helft van de tijd op haar achterste om haar oren, buik of een ander plekje te krabben. De andere cursisten vonden het in eerste instantie grappig dat madam 2x bij de zelfde oefening (binnen 1 minuut of zo) zichzelf achter het oor ging krabben, maar op gegeven moment kregen ze ook wel door dat het wel iets te veel van het goede was.
Haar voorpoten zijn soms helemaal nat van het likken en ze gaat er soms zelfs aan knagen om de jeuk kwijt te raken! (echt knagen is het niet, maar ze neemt wel de poot in de mond!)
Ik denk dat de eerste stap toch bij het voer ligt. Daarbij hou ik de vachtconditie ook in de gaten. Het schapenvet en zalmolie kan ik natuurlijk altijd met mate aan het eten toevoegen, alle beetjes helpen!
Manishdra jest offline   Rispondi quotando