Hallo
Nog even ter aanvulling; hoewel een gezonde hond van de ene op de andere dag op NRV (Natuurlijk Rauw Voeren) gezet kan worden, raad ik jullie dat niet aan.
Na maandenlang bestudeerd te hebben, wat nou een goede voeding voor mijn honden zou kunnen zijn - omdat onze TW continu problemen had met name wat ontlasting en galspugen betreft en verder helemaal gezond was/is - ben ik uiteindelijk op de volgende site terecht gekomen en voer onze honden nu volgens het principe van Mogen Eliasen.
http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHon...hp?camp=5_ffw0
Een hond kan heel goed oud worden op brokken; echter komen er steeds meer bewijzen (ook actuele!) dat dit voedingsmiddel niet het beste voor je hond is. En iedereen wilt toch het beste voor zijn hond?
Dat het bij NRV niet om toevoegen van poedertjes e.d. bij het vlees gaat, de voeding niet alleen uit vlees bestaat, maar ook uit groente, etc. kan je ook lezen op de site van NRV. Het forum kan ik jullie ook aanbevelen, omdat daar zoveel informatie te vinden is, dat je vanzelf al je vragen beantwoord krijgt. Zeker voor menssen die -net als ik maanden terug hieromtrent was

- van nature erg sceptisch zijn.
Wat voor ons ook een heel belangrijk gegeven is; we hebben nu zelf in de hand wat we onze hond voeren, Chemische middelen bijvoorbeeld komen er nu dus niet meer in voor.
Nogmaals...het kost veel tijd (dat hoeft dus geen maanden te duren, als je meteen weet waar je moet zoeken) om je goed erin te verdiepen...de gezondheid - zowel geestelijk als lichamelijk - die onze honden nu hebben, is die tijd absoluut waard geweest.
Je kan hier een enorme discussie aan wijden, echter is dat niet mijn intentie van deze berichtgeving. Mocht je toch met mij persoonlijk hierover willen communiceren:
[email protected]
Zoals met alles; volg je eigen instinct! Brokken, KKV, NRV...als je hond maar gezond en happy is!
Groetjes,
Patty