Vrijdag avond: Grote rit voor ons,de hele nacht doorgereden [paar rustpauzes].
Zaterdag:Aankomst Lazne Belohrad,je moet het complex zo zien,er is een hoofd gebouw en daarnaast een aantal blokhutten,wij hadden een kamer in het hoofdgebouw waar we met ons vieren sliepen.
Zondag: Rustdag.
Maandag tm vrijdag;Voor het ontbijt gehoorzaamheids training daarna kon je kiezen ofwel je ging door met gehoorzaamheid/showtraining/bonitatie training of je ging speuren/pakwerken.
Met Dvorack hebben we veel gehoorzaamheid getraind en bonitatie training.
Met Isis heb ik veel pakwerk gedaan omdat bleek dat onze duitser er veel plezier aan bleek te beleven,ze kreeg dan ook al snel goedkeurende blikken van de pakwerker,ook met speuren deed ze het goed, de trainer wou dan ook niet geloven dat die keer haar eerste keer was dat ze een spoor liep.
Alleen met haar examen Begleid hund deed ze het minder,ze liet hier en daar een paar puntjes liggen,en toen ze tijdens de af oefening ook nog opstond [iets wat ze normaal dus niet doet] was het over.
Aan alle trainingen doe je vrijwillig mee,je moet dus niets!.
Tussen alle trainingen door kun je daar geweldig wandelen of uitstapjes maken:Praag 1,5 uur rijden-rotsformaties 0,5 uur rijden -zwembad 10min.
In het kamp is het eten sober,maar eetbaar,ga je uit eten dan eet en drink je je voor een paar euro vol,Voorbeeld :1glas bier 0,5 ltr 15 kronen,dat is 50 euro cent !! [Lachen toch?],compleet uit eten met 6 personen koste ons gemiddeld 1250 kronen=38 euro.
Al met al hebben we en paar geweldige weken gehad en we gaan als alles goed gaat volgend jaar zeker weer,alleen gaan we dan ook naar slowakije.
Samenvattend kan ik iedereen aanraden om eens naar zo`n zomerkamp te gaan,je kunt dan eens zien hoe ze in andere landen met hun Tsjechen omgaan en eens met hun van gedachten wisselen [via Margo die meestal als tolk fungeerde] hiervoor nog eens mijn dank,want Tsjechisch is voor ons Nederlanders zeer slecht te volgen!