Quote:

| 
					Originally Posted by Patty33   @ Stefanie: als jij - zoals je toch altijd doet? - je pup goed laat onderzoeken, voordat je haar gaat inzetten voor de fok, dan is het toch ok? Hoef je je toch niet in discrediet gebracht te voelen?
 Als er dus al heel veel nakomelingen zijn uit dezelfde combinatie als waar Oscar vandaan komt, dan is dit misschien een teken aan de wand niet meer deze combinatie voor de fok in te zetten?
 Beter gezónde honden, dan zovéél mogelijk honden...toch?
 Groetjes,
 Patty
 | 

@Patty, ik zal zeker Shyva laten ondezoeken als het om een ERFELIJKE afwijking gaat. Maar omdat dit bij Oscar NIET het geval is (een aangeboren 'incident') en erwordt gesuggerreerd dat ik met een hond ga fokken met een ERFELIJKE afwijking, voel ik mij wel in discrediet gebracht.

En het klopt, er zijn al veel GEZONDE EN MOOIE nakomelingen uit deze combi, maar voor Nederland is dit in combinatie met Nederlandse reuen wel degelijk nieuw bloed.
Ons streven is gezonde honden in Nederland op de wereld te zetten, die niet nauw aan elkaar zijn verwant !

Ik denk dat deze discussie wel wat vragen oproept:
* Had Oscar het cauda equina-syndroom ??
* Of is het een AANGEBOREN afwijking ??
(dus 'een foutje' terwijl de andere 20 pups uit deze combi gezond zijn.

Ik denk dat deze vragen eerst beandwoord moeten worden, voordat men conclusies gaan trekken, die nergens op gebaseerd zijn !!

(P.S. Mijn onderschrift blijkt helaas weer waarheid te bevatten)