Discussion: Gruwelijk!
Afficher un message
Vieux 13/10/2007, 10h43   #12
jmvdwiel
Senior Member

Par défaut

Toevallig ben ik net een weekje terug van 2 weken "werk"vakantie in Spanje. Ik heb daar geholpen in het dierenasiel Scooby, hier zijn ze echt heel goed bezig met de honden.
Gelukkig komen steeds meer jagers hun honden naar Scooby brengen, dit is natuurlijk al een hele vooruitgang als je weet dat de gebruikelijke vorm is om hun hond na de jacht aan een boom op te hangen.Afh. van de prestatie van de hond wat hoger of wat lager in de boom.

Ik moet zelf zeggen dat ik mijn honden nooit in een buitenlands asiel zou laten verblijven en zeker niet in de asiels die als dodingsstation bekend staan. Gelukkig zijn een heleboel organisatie hier al mee bezig. En er zijn ook in Spanje vooruitgangen, helaas niet snel genoeg naar onze ideeen.

In de periode dat wij in Scooby waren zijn er een heleboel hondjes geplaatst, de meeste honden in nederland/belgie/frankrijk. Ook komt er een enkele keer een spanjaard een hond halen. Ja er zijn ook aardige spanjaarden die met hun honden wandelen, ik heb ze gezien. Maar ja er zijn in de periode dat wij er waren ook een heleboel hondjes gebracht, gelukkig gaan de meeste van deze honden een gelukkige toekomst tegemoet.

hopelijk gaan we volgend jaar weer naar Scooby om er te helpen, want er zijn altijd wel handen te kort. Ook voor klus teams is er genoeg te doen.
jmvdwiel jest offline   Réponse avec citation