View Single Post
Old 06-02-2008, 22:40   #4
indianrose
Junior Member

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reactie! Wat snel zeg!

Mijn vriend en ik willen idd straks graag een hond in huis en tot dusver lijkt de TsW ons allebei wat. Wij houden niet echt van slaafse honden.

Ik heb niet zo erg veel ervaring prive met honden. Bij mn ouders hebben we een teckel en ik heb zelf 2 maanden een oude dove Husky gehad die ik gewoon niet kon laten wegkwijnen in een asiel. Ik was helemaal verliefd op zijn karakter, echt zo'n oude (eigen)wijze hond. Het enigste nadeel was dat hij dus echt niet los kon, niet alleen omdat het een Husky was, maar natuurlijk ook omdat hij doof was.

De volgende vraag is dus of een TsW wel los kan (leren) lopen, want dat vinden wij wel erg belangrijk, des te beter kan hij zich uitleven lijkt mij, vooral op stal bij de paarden.

Ik zou het liefste een volwassen herplaatste TsW willen. Maar het moet wel een hond zijn die goed met andere honden, katten,paarden (het liefst ook konijnen) en kinderen samen kan zijn, dus ik denk wel dat het even zoeken wordt naar het juiste typje.

Wij hebben nog geen haast want we gaan eerst dit jaar verhuizen naar een huis met een tuin, want op dit moment zitten we nog op een flat en dat is niet bepaald ideaal voor een grotere hond.

Hoop dat jullie me kunnen helpen om na te gaan dat we het juiste ras kiezen.

Super bedankt!

Groetjes Lin
indianrose jest offline   Reply With Quote