View Single Post
Old 12-02-2008, 18:56   #11
wolfwoman-stefanie
van 't Aelse Sluske

wolfwoman-stefanie's Avatar

Verslag van de Snertdag 10-02-08

Afgelopen zondag arriveerde we om 10.00 uur bij hondenschool “Cuppens” in Waardenburg.
Daar werden we ontvangen met koffie/thee en cake.
Nadat iedereen aanwezig was gingen we eerst een spelletje met de bal doen,
de meeste Tsjechen keurden de bal geen blik waardig.
Daarna mochten de honden een voor een over ‘de brug’ lopen.
De meeste Tsjechen vinden dit behoorlijk eng omdat ze dit nog nooit gedaan hebben,
Maar met geduld en aanmoediging lukte het de meeste prima.
Ook deden we nog een spelletje “met het balletje op de lepel’ lopen.
Dit vergt veel concentratie van de baas, je wilt stevig doorlopen, het balletje niet van de lepel laten vallen, op je hond letten en ook nog winnen.
Rond de middag kregen we onze ‘snert’lunch, we konden kiezen uit twee soorten soep, kregen belegde broodjes en wat te drinken.
Toen we ons buikje vol hadden, moesten we eerst ‘droogoefenen’ op de hindernisbaan,
dus zonder hond. Dit viel zonder hond al niet mee, laat staan met hond.
Daarna gingen we de honden weer halen en begon ons avontuur op de hindernisbaan.
Ik moet eerlijk toegeven het viel me mee, ik had zelfs de indruk dat Indy het ook heel leuk vond. We moesten over steile wanden heen , bewegende bruggen, trappen, over balken en een slootje springen, om paaltjes heen, door een houten tunnel, en over smalle loopplanken.
Het eerste rondje vond ze een beetje eng, maar de volgende rondjes kreeg ze er plezier in.
Aan het einde van de middag hebben we op verzoek nog wat geoefend door ‘de slurf’.
Rond 15.00 uur gingen we terug naar de kantine, en hebben nog wat nagepraat onder het genot van een kopje koffie.
Al met al, was het een hele leuke, leerzame en vooral gezellige dag, voor zowel baas als hond.

www.vantaelsesluske.nl
__ groetjes van Stefanie
wolfwoman-stefanie jest offline   Reply With Quote