Thread: nieuwkomer
View Single Post
Old 24-02-2008, 00:05   #14
jann46
Junior Member

jann46's Avatar

Of mijn hond helemaal raszuiver is kan ik ook niet zeggen, maar naar onze stellige mening heeft hij het meest weg van een Tsw ipv een Saarloos.
Ik heb al verschillende Saarloos meegemaakt en gesprekken gehad met eigenaren...ook heb ik de rasbeschrijvingen goed bestudeerd.
De 'sullige' blik op de foto komt van vermoeidheid.
Dat onze hond aggressief op vreemden reageert komt doordat hij in zijn eerste maanden bij 'foute' mensen heeft gezeten.
De man heeft hem slecht behandeld en hierdoor is zijn agressie naar mannen ontstaan.
In het begin wilde hij elke man aanvallen die een vrouw vast hield....hierdoor moesten we altijd goed opletten en als we al mensen zagen lopen hand in hand, dan zorgden we er voor dat hij kort aan de riem kwam te lopen, want menig man was zich (in het begin dat de hond bij ons was) rotgeschrokken, en kregen wij benamingen naar ons hoofd geslingerd

De vacht van een mechelaar heeft een andere structuur en ook zijn ze kleiner van bouw.

Ik zal hieronder nog een paar foto's plaatsen...niet omdat ik voor 100% erkenning zoek, maar gewoon om jullie kennis te laten maken met onze fantastische hond.

groeten
jann
jann46 jest offline   Reply With Quote