Ik heb een konijn in een ren in mijn tuin zitten.
Het is dat mijn konijn gewend is aan dieren om zich heen en dat er af een toe naar hem gesprongen wordt in een plotselinge beweging.
Kenar (Turkse mix, teef) is erg fanatiek om bij het konijn (Tommy) te liggen en na te jagen.
In al die jaren heb ik verschillende pogingen getracht om haar niet zo fel op Tommy te reageren, zonder resultaat. Ik had waarschijnlijk een erg groffe maatregel moeten toepassen om haar dit af te leren (stroom).
Tegenwoordig wordt Igor (TSWH, reu) ook erg enthousiast als hij merkt dat ik Tommy eten of water ga geven. Het hok wordt dan geopend en Tommy springt dan enthousiast zijn hok in om te gaan eten. Dit is dus alleen maar leuk voor de honden, want dan beweegt Tommy!
Doeska (SWH x TSWH) heb ik (net zoals Igor) als pup zijnde aan Tommy laten ruiken, maar ja Tommy springt op den duur wel weg, het wordt hem dan toch te gortig al die drukte om hem heen. En die actie jaagt de honden weer op. En dan deed Doeska even hap tijdens dat wegspringen.
Nee, Tommy moet veilig achter tralies blijven, anders overleeft hij het niet.
In huis heb ik cavia's in een hok staan, maar dat hok staat niet op de grond, maar bovenop Igor's hok. De honden zijn gewend aan de geluiden, maar af en toe in een dolle bui klimmen Igor of Doeska op de bank (op welke ze niet mogen) en klimmen half op Igor's hok om die cavia's beter te kunnen bekijken. Één keer is Igor op het hok geklommen, eerst snel een foto gemaakt en toen eraf gehaald. Doeska heeft dit zichzelf al snel aangeleerd. Ze klom als puppy zijnde al richting de cavia's. De laatse tijd kijken ze er niet meer naar om (even afkloppen). Als ik er één vast heb mogen de honden niet in de buurt komen. Ik heb ze er wel aan laten snuffelen, maar dan toch gaat die bek ineens open om in ze te bijten. Echt oppassen geblazen, dus.
Ik laat ze dus niet bij mijn andere dieren.