Quote:
Originally Posted by mijke
Wat zouden mensen internationaal toch gebaat zijn met een open en eerlijke voorlichting over rassen, hun afstammning en de ontwikkelingen binnen zo'n populatie!!!
Groetjes,
mijke
|
Ach weet je,als je gaat kijken bij oudere rassen ,dan is het vaak ook niet duidelijk waaruit ze precies zijn ontstaan.Vaak liggen meerdere rassen ten grondslag aan de hond die we dan nu kennen.
Vanmiddag zag ik ineens weer een foto van een TWH op de voorpagina ,die ik ineens weer heel erg mooi vond en dan ga ik verder kijken waar de hond uitkomt en zo.Het leuke is als er dan allemaal foto's van de pups staan en je ziet hoe verschillend die zijn,van de lange hoogbenige types,naar honden die op een Malamute lijken.Ja kan dan zeggen er is van alles doorgegooid,ja natuurlijk vroeger ging men op karakter en werkdrift,ze hadden niks te maken met stambomen en rasstandaarden als de hond maar geschikt werd voor hetgeen hij nodig was.En al heb je nog zo'n mooi bijgehoude database,als er iemand de fout in is gegaan ergens,kom je er nooit meer achter.
Natuurlijk moeten we proberen valse inlichtingen te ontmaskeren,maar 100% waterdicht krijgen we het nooit.
Ben trouwens wel jaloers op jullie mooie opgebouwde database,hier nog eens m'n complimenten aan al die mensen die dit hebben opgezet en het allemaal zo goed onderhouden.Het is toch al een mooie basis om een goed ras te fokken.
Gr. Christa