View Single Post
Old 26-03-2008, 20:43   #32
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Wat Kim mijninziens probeert te zeggen (en verbeter me als ik het verkeerd heb) is dat gedragstherapeuten nogal eens de neiging hebben om 1 trainings/opvoedingsmethode te hanteren die bij elke baas/hond combinatie zou moeten werken.

Terwijl er door gedragsterapeuten meer gekeken "zou" moeten worden, welke trainings/opvoedingsmethode het best zou werken voor een specifieke baas/hond combinatie.

....even iets anders en misschien een rare gedachtekronkel van mij:

Nu is de hond mijninziens niet het probleem .. omdat per ras wel beschreven is wat de positieve/negatieve punten zijn in gedrag, en hoe je daar het beste mee kan omgaan. De menselijke kant is op dit punt het lastigste....

Je kunt natuurlijk ook stellen dat bepaalde mensen niet geschikt zijn om een hond te houden. Bijvoorbeeld omdat ze geen feeling hebben (lees: aanleg hebben), hoe met een hond om te gaan.

Beter is dus om dit soort mensen naar een psychiater te sturen om het hele idee om een hond te houden uit hun hoofd te praten.. hehehe... dan zijn gedragstherapeuten "voor honden" ook niet meer nodig.. *lol*

.. Erg interessante discussie...

Ik ben benieuwd hoe de fokkers (buiten Mijke dan) over dit onderwerp denken.....