View Single Post
Old 05-11-2004, 13:07   #11
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Hoi,

Eigenlijk kan ik mij helemaal aansluiten bij wat Letty al schreef

Daarnaast heb ik ervaring met div. teven die gestereliseerd werden binnen andere rassen. En ik kan er niets negatiefs over zeggen!

Eerder alleen wat positieve dingen!

* Sommige teven die voorheen last hadden van een schommelende hormoonspiegel (en meerdere keren per jaar loops werden), werden een stuk stabieler.

* De "eeuwige weglopertjes" onder hen, hadden daar na verloop van tijd helemaal geen behoefte meer aan.

*Bij de gestereliseerde teven die ik ken, zijn inderdaad ook nooit mammatumoren geconstateerd.

Slechts enkele teven reageerden er op met wat dikker worden. Maar net als bij mensen, geldt voor honden ook als ze door wat voor oorzaak dikker worden: pas hun voer (hoeveelheid en/of samenstelling) aan en geef ze wat meer beweging!!

Maar wat dat betreft zal Laska daar bij jou met al die sportieve activiteiten
weinig last van krijgen!!

Verder zit je, zoals Letty al zei, nooit meer met het continu opletten en gedonder van vreemde (plassende) reuen in je tuin tijdens de loopsheid.
En kan je ook veel makkelijker er in de toekomst zelf nog een reu bijnemen Mits je dat wat zou lijken natruurlijk!

Kortom als mensen geen fok aspiraties met hun teef hebben, vind ik sterelisatie een prima optie!

Groetjes
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote