View Single Post
Old 08-07-2008, 13:54   #212
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Ik zou zegge,neem een Mech .
Gezien het filmpje kan ik natuurlijk ook een Newfy nemen

Quote:
Originally Posted by loco View Post
En met de veiligheid nemen ze het niet zo nauw,want der is er geen een (inclusief de honden) die een reddingsvest aan heeft .
Quote:
Originally Posted by ELISE View Post
Dat lijkt me onder deze omstandigheden niet handig om een hond er vrijwillig in te laten stappen
Even een reactie ter info:
  • Deze opnames werden in Italië gemaakt op een bijeenkomst van mensen die voor hun plezier Waterwerk met hun hond doen. Voor de veiligheid hadden mensen alleen het harnas aan en waren diverse duikers in het water.
  • Bij alle “officiële” trainingen en water rescue activiteiten dragen geleiders en honden wel altijd zwemvesten (ook in Italie!)
  • De manier waarop honden door twee geleiders naar de heli begeleid werden is een standaard procedure (zag trouwens ook niet ene hond tegenspartelen of “panieken”)
  • Bij echte inzet bij bv US of Canadian coastguard, worden honden ook altijd eerst met twee voorpoten op de balk gezet, en bepalen de geleiders daarna wanneer en hoe hij springt
  • Daarbij is weinig eigen initiatief van de hond gewenst

Maar wees gerust ik heb (nog) geen aspiraties om heli rescue training met doggy’s te gaan geven!

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote