View Single Post
Old 26-07-2008, 15:23   #3
Liesbeth
Junior Member

Liesbeth's Avatar

Heel erg...

Ik heb zelf ook een hond (Labrador, teef, 8 jaar) met gezwellen, die waarschijnlijk kwaadaardig zijn. De dierenarts wil haar echter niet opereren, omdat dat teveel risico's met zich meebrengt.
De tumoren zijn ter hoogte van de melkklieren en ze groeien voornamelijk onder invloed van hormonen. Sophie (zo noemt ze) is weer net loops geweest en haar grootste gezwel is bijna verdrievoudigd.
Ook qua vorm en structuur is de tumor het afgelopen jaar erg veranderd.
Ik heb geen idee hoelang ze nog zal leven, want de kans bestaat dat er ook inwendig tumoren zijn en als die barsten...
Voorlopig lijkt Sophie er zelf geen last van te hebben en ze is heel actief en vrolijk. Alleen als ze op haar buik ligt of als je voelt aan het gezwel, voelt ze zich wat ongemakkelijk.

Ik hoop dat Falco nog enkele jaartjes kan leven, ondanks zijn tumors.
Maar 14 is sowieso al een mooie leeftijd. Ik hoop dat Sophie ook nog zo oud mag worden...

Ik kan mij wel voorstellen dat het héél moeilijk is om zoiets aan een kind te vertellen. Zeker op die leeftijd. Ik weet nog hoe ik zelf was... Mijn hond was alles voor mij en ik deelde er lief en leed mee. Hopelijk vind je toch een goede manier om hem voor te bereiden op het onvermijdelijke...

Veel sterkte!

Liesbeth