Hoi en bedankt voor jullie snelle reacties
@ Martine, het is de bedoeling dat naast de TsW nog een hond komt.
Het punt hierbij is dat ik eerst de TsW wil hebben, daar deze toch een iets intensievere opvoeding nodig heeft als de meeste andere rassen, en daarbij zou dus het karakter van Falco naar mijn mening een hele goede basis kunnen zijn.
De andere hond die mijn man dolgraag wil hebben is een amerikaanse buldog, en van deze honden is het bekend dat ze vanaf een leeftijd van 18 maanden moeilijk kunnen doen tegenover nieuwe huisgenoten.
Vandaar dus mijn wens, om eerst een TsW "proberen" op te voeden (lol) en een aantal maanden later pas de buldog erbij te nemen.
Mijn man komt uit een dobberman fokkers gezin, en denkt dus meer in de richting van "eens geleerd, altijd geleerd" maar hij begint ook al te zien dat een TsW voor kattekwaad zijn neus niet ophaalt, terwijl zijn stelling bij de buldog iets meer opgaat zeker vanaf een leeftijd van 2 jaar.
@Liesbeth, jij deelt de angst die ik dus heb.
Falco is mijn maatje, en ook ik ben super bang dat ik de TsW teveel zou gaan vergelijken, en deze niet als zelfstandige hond zou zien, maar vaak zou denken, falco deed dit zus of zo.
Terwijl ik hier niet bang voor ben als ik ze samen beleef.
En ook het wachten op de pup zou dit gevoel van vervanging nog versterken.
Ik heb altijd honden gehad, het maximum was 6 tegelijk waarvan eentje een opvanger was voor 3 maanden.
De honden verschilden allemaal van newfoundlander tot jack russel, en nu ben ik dus echt bang dat ik in een gat ga vallen, als Falco er niet meer is.
@kim
Het is gelukkig zo dat Falco nog helemaal geen pijn heeft, en zelfs als een wilde komeet door het huis vliegt, en de dagelijkse soepballetjes waar zijn pillen in zitten vindt hij de max

Ik heb met mijn dierenarts af gesproken dat op de dag dat hij pijn krijgt, ik haar meteen bel en langs ga.
Bij honden hebben wij mensen gelukkig de mogelijkheid om zelf het heft in de hand te nemen als onze schatten pijn hebben, en zover laat ik het niet komen.
Hij is te belangrijk voor mij, en altijd een steun en toeverlaat, dus alleen voor mijn eigen wens en tegen zijn pijn in hem bij mij houden zal nooit gebeuren.
Alles wat hij de afgelopen jaren voor mij gedaan en betekend heeft zou in het niets vallen, als ik hem ondaks pijn bij mij zou houden.
Volgens mij zou het het zelfs geweldig vinden als er nog een vriendje zou komen

Onze buren hebben een Turkse herder, en daar is hij helemaal gek op, het probleem is alleen als het 14 maanden "hondje" een poot op falco zijn rug legt moet ik oppassen dat die van mij niet doorbreekt.
Het is een echte joekel, en voor zijn leeftijd toch lichtelijk uit de kluiten gewassen.
Ik bedankt jullie al voor deze snelle reacties, en hoop dat nog mensen hun meningen en tips willen voorleggen.Jullie zijn immers die personen met ervaring van de TsW, ik heb helaas alleen ervaring met "normale luisterende honden"
Of zoals hier in het forum al vaker staat, ik wil bij de gekken horen die een TsW hebben
Gr
Tatiana