Thread: Jullie advies
View Single Post
Old 29-07-2008, 16:17   #9
ELISE
Yara

ELISE's Avatar

Hoi Tatiana,

ik heb na het inslapen van mijn witte herder ongeveer 2 maanden zonder hond doorgebracht. Die 2 maanden heb ik gebruikt om zoveel mogelijk het verdriet te verwerken én om aan het idee te wennen dat er al gauw een andere hond zou komen. Ook om die reden koos ik een totaal ander ras, wat echt niet te vergelijken is met mijn vorige hond (een watje vergeleken met Yara).
Zo wisselden verdriet en blijdschap elkaar af. Doordat Yara bij ons kwam, bleef ik niet hangen in het verdriet. Dat komt doordat ze echt heel veel aandacht op ging eisen. Het hielp mij zelfs om alles sneller te verwerken.
Yara is nu ruim 2,5 jaar oud en is sinds enkele maanden echt rustig geworden. Hierin kan ik Barry en anderen gelijk geven.
Je hebt het over een 2e hond naast de Tsjech. Mocht je besluiten om toch een pup te nemen naast je huidige hond, kan je beter de Bulldog eerst kiezen (juist omdat die makkelijker op te voeden is). En dit ras zal zachter zijn in de omgang met je huidige hond.
De liefde en aandacht voor Falco is erg belangrijk tot het laatst toe en zal je veel voldoening geven. Met een pup erbij, gaat de meeste aandacht zeker naar de pup (alleen al door de intensieve verzorging, zindelijk maken enzo).

Verder wens ik je veel sterkte toe in deze moeilijke tijd, maar vooral wijsheid!

Groetjes,

Elise

www.ofthevoiceofnature.nl
ELISE jest offline   Reply With Quote