View Single Post
Old 30-07-2008, 02:21   #7
Daisy Bell
Junior Member

Daisy Bell's Avatar

Toen onze SWH teef loops werd was onze TSW (kruising) 8 maanden. Met 7 maanden werd hij patserig naar andere reuen, dus het was duidelijk dat hij al aan het puberen was. De eerste week van de loopsheid verliep redelijk rustig naar WH maatstaven, en ik dacht dat het niet nodig was om onze reu uit huis te plaatsen. Daarna brak de hel zo ongeveer los... We hebben een redelijk stevige dubbele kennel, en ze braken de tussenwand met dikke spijlen letterlijk af om bij elkaar te komen. Kennel gerepareerd en teef in de kennel, reu in huis. Leuk bedacht, maar onze teef begon toen in haar eentje de kennel af te breken. Ons reutje alleen in de kennel werkte ook niet, want dan huilde en jankte hij de hele buurt bij elkaar, en ging hij verder met de sloop van de kennel. Allebei dus binnen. Onze teef los in huis, onze reu boven in een slaapkamer,met als gevolg dat hij de deur sloopte... Hij at niet meer, dronk niet meer en wist op het laatst, zo rond de 14-de dag schijnbaar niet meer wat hij deed, want hij begon uit frustratie om zich heen te bijten, en daar zat dan per ongeluk wel eens een hand of vinger tussen. Dus, reu aan een ijzeren ketting in de gang, teef in de huiskennel, wierook aan, alles dweilen, etc. waardoor hij iets rustiger werd. Ze moesten apart uitgelaten worden, en dat was natuurlijk voor de reu een enorm drama. Dus toen ik 's avonds met onze SWH naar buiten ging, probeerde hij letterlijk door de ruiten heen te gaan. Na 3 doorwaakte nachten, twee zwaar beschadigde deuren en buren overlast (ik hoorde van vrienden dat je het kabaal 5 straten verder nog kon horen), was zijn poging om door de ruiten te gaan de laatste druppel en heb ik hem uit huis geplaatst tot de loopsheid over was.

Ennuh... ik ben nieuw hier, overigens.

groetjes,
DB