View Single Post
Old 30-07-2008, 03:17   #8
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Hoi Daisy, allereerst welkom op dit forum!

Wat jij beschrijft zal de meeste van ons, die een reu en teef in huis hebben, ook zeer bekend voorkomen

Ik zelf was ooit in de bijzarre omstandigheid om net met zo'n koppel op vakantie te zijn Om onze eigen vakantie nog enigzins te "redden" moesten we bij alle uitstapjes de reu met z'n neus "achter / nagenoeg in" de kont van de teef laten lopen, om zelf nog enigzins "rustig" iets kunnen te zien van een stad
Tijdens het reizen in de auto werden beide monsters aan de lijn gesepareerd gehouden door de kids En 's nachts verhuisde ik soms in de auto met de reu naar een wat afgelegen bos, om de andere camping gasten toch nog enigzins slaaprust te gunnen (ze loeiden samen de camping bij elkaar!)

Op de terugreis naar nederland bleek onze dame de echt "in heat" dagen te zijn en werd het voor ons mensen nog minder vrolijk
M'n (oudere) kids kregen dan ook de insructies om ze in de auto ten alle tijde gesepareerd te houden en in noodgevallen "hun hand op het gaatje te houden"
Afijn ik zal jullie de details besparen Net zoals het ons een uitgebreide douane contole bespaarde door de bijzondere acties van onze honden in die dagen hahhaha

Het tijdelijk uit huis plaatesen van een reu tijdens loospheid van een teef is dus gewoon een veel betere optie dan die ik koos op dat moment!

Enne.... ik was in deze situatie ook eigenlijk heel "overmoedig" Want ik had al eens meegemaakt dat mn (overigens altijd heel relaxte) Newfy reu als een woeste beer dwars door een dicht keukenraam heen sprong,toen "zijn" teef in haar vruchtbare dagen was....

Dus.....
Mensen neem een voorbeeld aan het praktisch handelen van Daisy in dit soort situaties!
En laat je in tijden van loopsheid van je teef vooral niet verleiden tot overmoedig denken (zoals ik deed) dat je het als "ervaren hondemens" wel kunt "handelen"!

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote