Maligne lymfoom (wittebloedcel kanker)
Mij is vandaag wel weer duidelijk geworden dat als je hond zich niet lekker voelt er verder naar gekeken moet worden.
Sinds ongeveer 1 week is mijn hond Scully (x DH) wat slomer wil niet zo graag eten, en is er een grote milt te voelen in zijn buik.
In het weekend hebben we bloed afgenomen en dat was nogal afwijkend, dus gisteren opnieuw bloed afgenomen, wederom afwijkend waardes. Laag rode bloedcellen, laag bloedplaatjes en afwijkende hoeveelheid eiwit in het bloed.
ehrlichia/babesia negatief (ja ook mijn honden zijn in het buitenland geweest) leishmania is nog op kweek maar onwaarschijnlijk
Gisteren bij de echo is zijn milt aangeprikt
Vandaag uitslag : maligne lymfoom
Vandaag bij de universiteit geweest waar beenmerg is aangeprikt (dit was gelukkig goed), voor de beenmergpunctie was geen narcose nodig!, werd lokaal verdoofd.
Scully heeft meteen zijn eeste behandeling gekregen, moet dinsdag opnieuw naar de faculteit voor vervolg behandelingen.
K*T is al mijn 3e hond die Chemo gaat krijgen, hopelijk gaat hij nog een hele poos mee want met zijn 11 jaar vind ik hem nog veel te jong.
|