View Single Post
Old 05-09-2008, 18:13   #3
Liesbeth
Junior Member

Liesbeth's Avatar

De Weimaraner is ook een tijdje (of nog steeds) zo'n modehond geweest... Mooie kleur, oogt elegant,... Maar het zijn honden met een heel sterk karakter die lang niet voor iedereen geschikt zijn! Spijtig dan als mensen zich zo'n hond aanschaffen voor zijn looks.

Ik kan het mij wel voorstellen: mensen die een Tsjech naast zich hebben lopen en dan doen alsof het een wolf is. Maar dan blijkt hij toch niet zo geschikt om mee uit te pakken wegens te moeilijk karakter en dan moet hij maar weer weg

Als 'nieuwe' fokker voel ik mij wel een beetje aangesproken door je berichtje, maar voor wat het waard is: er zijn echt nog wel 'goede' mensen die hun leven willen delen met een Tsjech en bereid zijn ermee te werken, hem te betrekken in hun leven, extra te werken aan zijn gevoelige puntjes, enz. Uiteraard is het de taak van de fokker om het kaf van het koren te scheiden, en liefst zo grondig mogelijk...

Kan ik hier meteen bijzeggen dat wij sinds gisteren een prachtig nestje pups hebben, die allemaal al popelende toekomstige baasjes hebben klaarstaan. En naar mijn gevoel zijn ze hun pup stuk voor stuk waard .

Maar ik begrijp je punt!

Groetjes,

Liesbeth