Thread: puppies
View Single Post
Old 07-09-2008, 10:07   #20
Tatti
Junior Member

Tatti's Avatar

Halleluja........

Nu wil ik toch nog even reageren, en ik zeg meteen sorry voor het vervuilen van dit topic.
Zeker aangezien ik weet dat dit geen klein stukje leeswerk gaat worden.

Ten eerste wil ik Liesbeth bedanken voor het vertrouwen.
Meid wij zullen je niet teleur stellen, en je weet de kleine ongeacht welke van de 3, zal bij ons alles krijgen wat hij zich wenst.

Tegen de mensen die aan mij twijfelen (wat ik begrijpen kan aangezien jullie mij niet kennen) wil ik zeggen, dat mijn man, zoon en ik weloverwogen handelen, en wij deze keuze niet even een-twee-drie genomen hebben.
Met alles wat ik nu schrijf wil ik jullie een kleine blik in mijn verleden mbt honden geven, en dit gewoon omdat ik de mensen die twijfels hebben gerust wil stellen.
Ik kan mij ook gewon terug trekken van het forum, en denken laat ze maar.
Maar dat doe ik niet, ik vind het goed hoe jullie achter het ras staan, en iedere hond van dit ras proberen te beschermen, daarvan zouden veel rasverenigingen iets kunnen leren, maar de meesten hebben het te druk om met elkaar oorlog te voeren.

Ik kan jullie standpunt goed begrijpen, ik zie immers ook al jaren de herplaatsers voorbij komen, ook al ben ik hier op de vernieuwde site nog niet zo lang aangemeld.
(trouwens de eerste hond hier op de site waar ik hlemaal gek van was, was apart, ik weet iet meer van wie hij was).
Mijn man en ik hebben zelfs eerst overwogen om er een herplaatser bij te nemen, aangezien ik jaren zelf herplaatsers bemiddeld en opgevangen heb.

De reden dat wij van die keuze afgezien hebben, is onze zoon.
Wesley is heel goed met dieren, en heeft de leerkrachten op school al verschillende keren op de vingers getikt mbt dierenwelzijn, als voorbeeld twee jonge goudvissen in een bakje met maar 2L water (wesley weet dat dit groepsdieren zijn en minstens 50L water per dier nodig hebben), maar bij een herplaatser komt toch ook nog een groot deel eraring kijken.
En die ervaring heeft hij met 8 jaar nog niet, en ik wil geen risico lopen met mijn zoon.

Hij past zich heel goed aan honden aan, zoals Liesbeth ook al schreef mbt yuccah.
Hij voelde meteen dat dit een terughoudende hond was, en schuifelde zittend heel rustig steeds dichter naar haar toe, tot ze gewoon naast hem lag te soezen en zich aaien liet.

In het verleden heb dus meerdere honden ook begeleid en over eentje wil ik jullie iets vertellen.
Deze hond een Husky x-ing had zo een hekel aan mensen gekregen door mishandeling dat hij werkelijk alles en iedereen aanviel, ze wilden hem dus laten inslapen.
Ik heb 8 maanden nodig gehad om het dier weer vertrouwen in mensen te geven, maar daarna kon hij zelfs bij een ouder echtpaar herplaatst worden, oké Tibor is nooit een allemansvriend geworden, maar hij heeft bij deze mensen nog een paar jaar gelukkig kunnen leven.
En zelfs de dagelijkse wandelingen waren zonder muilkorf mogelijk.

Verder post ik aan het eind van mijn bericht nog een foto van een jonge Falco (die ook opvanger was) en johnnie een opvanger van 1.5jaar toen hij bij mij kwam.
Beiden zijn altijd reu gebleven.
Johnnie heeft ook veel ellende gekend, en zelfs nog een tijd in een asiel gezeten.
Hij hate katten, en ik stouterd die ik ben, heb toen een flessenpoes van 7 dagen oud in huis gehaald, om dit te veranderen en het diertje was door zijn moeder afgestoten.
En het heeft gewerkt, die twee zijn dikke vrienden geworden, en als johnnie later op straat een kat zag, draaide hij nooit meer helemaal door, werd agressief en probeerde koste wat het kost dat dier te grijpen.

Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen tonen hoe ik in elkaar steek, en een beetje de angst die jullie hebben, heb kunnen weg nemen.

Als de tijd rijp is zullen jullie zeker onze honden allemaal ontmoeten, aangezien wij dus ook naar show's meetings en wedstrijden met ze willen gaan.

O'ja nog even dit, ik laat jullie ook nog een foto van onze Inc nog bij de fokker zien.
Ik wil erbij vermelden dat wij eerste keus reu hadden, en ik dus niet zoals "normale" mensen doen de actiefste pup gekozen heb, maar juist het diertje wat terughoudend was.
Ik wilde niets liever als dat diertje begeleiden, bij hem had ik het gevoel dat hij mij nodig had, de anderen die konden het wel alleen.

Als jullie vragen hebben of wat dan ook, stuur gerust een prvie berichtje.

Gr
Tatiana

Johnnie en Falco

Incje alleen
Tatti jest offline   Reply With Quote