Thread: puppies
View Single Post
Old 07-09-2008, 18:57   #19
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Als eerste van harte gefeliciteerd met de puppies Liesbeth en Tatiana met de nieuwe aanwinst.

Helaas ben ook ik, een erg kritisch over het plaatsen van 2 honden van verschillend ras, grootte en hetzelfde geslacht. Misschien ben ik een doemdenker maar ik vraag me af als redelijk ervaren hondenbezitter hoe je twee pups tegelijkertijd kan opvoedden waarvan er ook nog 1 een tsjech is? Erg ambitieus zal ik het noemen. Ik moet er persoonlijk niet aan denken, zeker als ik ga kijken wat voor mormel Shadow vroeger was. Ik hoop natuurlijk dat het in jou geval (Tatiana) van een leie dakje zal gaan.

Wel vraag ik me af waarom je in eerste instantie de mensen hier om advies vraagt en het daarna volledig in de wind slaat.

Verder wil ik nog even ingaan op de opmerking van Peter die zich afvraagd of je als tsjechenbezitter toekomstig eigenaren wel moet belasten met horrorverhalen over karakter en sloopgedrag. Hierop is mijn antwoord: JA!

Waarom?, omdat mensen van nature eigenwijs zijn en over het algemeen denken dat het allemaal wel meevalt. Nou ik kan je vertellen dat het niet meevalt. Maar iemand die een tsjech nog nooit van pup tot volwassenhond heeft opgevoed kan zich hier weinig bij voorstellen. Dat kon ik ook niet toen ik nog een Tsjech had. Daarom kan je een nieuwe eigenaar beter voorbereidden op wat er "kan" komen, en als het dan achteraf blijkt mee te vallen is dat alleen maar meegenomen.

Verder ken ik zowel Liesbeth als Tatiana niet persoonlijk en daarom heb ik ook geen mening of iets goed/niet goed zou zijn. Ik kan alleenmaar hopen dat beide een juiste beslissing hebben genomen. Maar de tijd zal het leren, en ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat ik hoop dat het uiteindelijk een perfecte match blijkt te zijn.

Groeten,
Barry