Thread: puppies
View Single Post
Old 07-09-2008, 21:28   #26
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

@Peter

Ik adviseer iedere bezoeker die bij ons voor rasinformatie komt, altijd om bij meerdere fokkers en eigenaren van het ras langs te gaan. Op die manier kan men zich een eigen beeld over het ras en de verschillende fokkers vormen.
En omdat de fokker degene is die een puppy eigenaar coacht (en waar de nieuwe eigenaar met al z’n vragen over een pup terecht kan), zal het ook moeten klikken tussen de fokker en de puppykoper.
En naast dit “klikken” tussen personen, zal de ene mens zich beter thuis voelen bij een grote fokker en de andere bij een kleinschalige hobby fokker.
En het lijkt mij prima dat een ieder daarin ook zijn haar eigen keuzes maakt!

Daarom vind ik het ook ietwat ongepast/onsympathiek om op een forum dit soort generaliserende opmerkingen t.a.v. Nederlandse fokkers te maken.

Verder lijkt het mij toe dat voorlichting over de negatieve aspecten van het ras (lees: problemen die een pup eigenaar tegen kan komen) ook behoort tot de “eerlijke en intelligente” voorlichting van een fokker!

Met mijn reactie wil ik zeker niets te kort doen aan de kwaliteiten van de fokker van jouw keuze!
Maar ik vind ook niet, dat we dit forum moeten gaan misbruiken voor een competentie/competitie strijd over fokkers!
Laten we ieder in zijn waarde laten en laat iedereen zijn/haar eigen keuzes maken.

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote