Hoi Tatiana,
Quote:
Originally Posted by Tatti
Allemaal deze berichten waren van positieve aard mbt de twee pups, en dat vond ik natuurlijk verwonderlijk.
|
hehe... bij een enkeling gaat het wel goed natuurlijk maar over het algemeen zie je veel problemen met het houden van honden van dezelfde sexe en +/- leeftijd.
Niet voor niets moeten voornamelijk fokkers met meerdere honden de honden steeds "wisselen" omdat ze elkaar niet kunnen luchten of zien.
Ik heb zo mijn hond Shadow moeten laten castreren omdat hij mijn mechelaar steeds verwondde. Mechelaar was de baas maar de tsjech die wou hogerop komen. gelukkig is die tijd nu voorbij, maar dat heeft Shadje wel z'n ballen gekost. Iets waar ik eigenlijk niet zo voor ben.
Maargoed, ik vind het wel erg droevig dat er blijkbaar een groepje mensen is die niet op het forum ervoor uit durven te komen dat zij postieve ervaringen hebben en wel mensen benaderen met PBtjes.. zo kan de persoon die de PB ontvangt eigenlijk niet echt tot een goed oordeel komen. Als mensen positieve en negatieve ervaringen openbaar uitwisselen en dit beargumenteren is het voor toekomstig eigenaren misschien beter om tot een gedegen beslissing te komen.
Daarom vind ik het ontzettend tof dat bijvoorbeeld Liesbeth en Mijke fokkers zijn die hun mening wel durven te geven en ook goede argumentatie hebben waarom ze een bepaald standpunt hebben. Daar kunnen we op het forum iets mee. Ik hoop daarom ook dat iedereen die denkt iets te kunnen bijdragen aan een discussie dit voortaan gewoon publiek wil doen. Van elk standpunt kunnen we iets leren. Als standpunten via PB uitgewisseld worden omdat men bang is er op het forum van langs te krijgen lijkt me dat een verkeerde zaak.
Verder vind ik het ook erg tof van jou Tatiana, dat je zo open communiceerd over jou beslissing om toch 2 honden in je gezinnetje op te nemen. En ik wens je dan ook alle geluk toe met je 2 kanjers.
groetjes,
Barry