Thread: Clubmatch NVTW
View Single Post
Old 21-09-2008, 09:39   #14
loco
Non active.

loco's Avatar

NVTW clubmatch.
Nou weet ik dat het zo behoord te zijn dat op zo een dag alleen word gekeurd volgens de rasstandaard .
En ik weet ook dondersgoed dat mijn eigen doggie volgens de rasstandaard verschillende fouten heeft .

Maar wat ik echt niet kan begrijpen, als er ook volgens de rasstandaard dit over het karakter word beschreven,

"Gedrag en karakter
Temperamentvol, zeer actief, uithoudingsvermogen, leergierig, Snel reagerend, onbevreesd en moedig, gereserveerd maar valt niet zonder reden aan."

Dit absoluut niet word meegenomen in het keuren van de deelnemende honden van een clubmatch, georganiseerd door de "RASVERENIGING" .
Op een show kan je dit tegenkomen , maar op een "Clubmatch van de NVTW" behoor je toch achter je RAS te staan en hier valt ook het karakter van de Tjech onder .
En dat is dan toch ook inclusief het "Karakter",wat je behoord mee te berekenen in het doorslaggevende resultaat van bv; 2 gelijke teven (volgens de keurmeester dan maar die dan ook openlijk toegeeft niet te kunnen kiezen )waarvan de ene teef gewoon vrolijk in de rondte loopt, en de andere teef nog schichtiger is dan het weerlicht en de staart zo ver onder haar buik had dat ze onder haar eigen kin kietelde .
Maar die teef met haar staart onder haar buik toch wint .
En dit is geen aanval op geen enkele eigenaar,fokker of doggie , maar ik vind dat de NVTW hier met het uitkiezen van een keurmeester toch echt het heeft nagelaten om ook achter het RAS te staan zoals het ras behoord te zijn inclusief het karakter .
En kan alleen maar hopen dat bij de volgende Clubmatch er een keurmeester word uitgekozen die ook met het karakter rekening houd .
En nou weet ik toevallig dat die er in de rondte lopen .
Groette Martine.