Thread: Stella
View Single Post
Old 19-10-2008, 14:09   #10
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hondenhut View Post
Misschien kan iemand mij vertellen, waarom het op dit forum altijd zo belangrijk is te weten wie de fokker is en welke hond het precies is - als het om een (in mijn ogen) echt probleemgeval gaat, NIET die lieve oude hond maar niet zindelijk, angstig/schuw voor mensen, etc etc.

Als ik een lab uit het asiel haal weet ik meestal toch ook niet wie de fokker is en waarvoor heb ik papieren nodig? Marian
Het verschil is, dat dit niet een algemene bemiddelings site is voor trieste herplaatshonden (uit bv asiels)
Daarvoor zijn diverse andere sites te vinden!

Dit is een site specifiek voor TsW's
(En ook TsW's zonder "papieren" worden hier bijvoorbeeld niet op de herplaats lijst gezet. )
Aangezien niet alle fokkers van TsW's zo cooperatief zijn om mee te werken aan het up-date houden van een internationale database, zijn er diverse TsW's ook nog steeds niet in de database opgenomen.
Daarom zijn wij ook nog steeds bezig om ons nog "onbekende" TsW's te traceren en in het bestand in te voeren!

Aangezien je zelf schreef:
Quote:
Originally Posted by Hondenhut View Post
... ik ken haar (Stella, 7 jaar) zelf niet maar kreeg een mail over haar, vond haar niet hier op de site,
Was ik ook erg benieuwd over welke TsW het dan gaat!

Als er een nieuwe eigenaar voor een TsW's (met papieren) gezocht moet worden, snap ik ook de "geheimzinnigheid" daar om heen niet altijd.
Als de fokker van zo'n hond, hem om wat voor reden dan ook niet wil en/of kan terugnemen, dan is dat jammer.
Maar ik snap niet, waarom dit dan een soort "staatgeheim" moet zijn!
Bovendien kan zo'n TsW hier ook gewoon op de herplaatslijst geplaatst worden (al dan niet met een toelichtende tekst en evt noodkreet)
Want er zijn ook mensen die helemaal niet alle forums lezen, maar alleen bij de herplaatslijst kijken.

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote