Thread: Stella
View Single Post
Old 19-10-2008, 20:34   #18
Hondenhut
Junior Member

Hallo allemaal,

wat een consternatie, zo op een mooie zondagmiddag .

@Mijke: Dank voor alle uitleg. Ik snap nu wel je bedoeling, als je vraagt "wie die hond is en waar hij vandaan komt". Het was van mijn kant niet bedoeld als staatsgeheim, mij was alleen onduidelijk waarom dat zo belangrijk zou zijn. Ik denk ook dat het mooi zou zijn om alles volledig te hebben, alleen past een sfeer van (ver)oordelen daar niet bij. Bijvoorbeeld: een andersdenkende fokker hoeft niet perse een slechte fokker te zijn. En als ik zie hoe hier gereageerd wordt op iemand met een simpele vraag over een her te plaatsen hond, met kreten als "bij de fokker voor de deur zetten" tot "in laten slapen", terwijl niets bekend is buiten een duidelijk overspannen mail van iemand met een twh die dat blijkbaar niet aan kan, begrijp ik dat er mensen met twh's (en fokkers ervan) zijn die zich ervan distantieren. Dan praat je wel steeds lekker met gelijkgezinden en kan je je opwinden over 'de anderen', maar je komt niet met elkaar in gesprek. En juist dat zou "de twh" toch verder helpen? Voor de duidelijkheid: ik bekijk dit tamelijk neutraal, want buiten de Eichhörnchen ken ik geen fokkers. Dit overigens niet tegen jou persoonlijk, maar over de algemene sfeer die ik proef.

@Nanouk: danjewel voor de vertaling! Inderdaad niet makkelijk, steenkolenduits naar ABN

@Christa: precies, in die hoek van zielige opvanghonden wilde ik haar niet plaatsen. Daarom deed ik de oproep in dit forum. Leuk, dat je zo snel door de genoemde gedragsproblemen heen hebt gekeken en de Tjech erachter hebt gezien, dank je wel.

@Loco: Dank voor je reactie, al is het "maar" jouw mening . Je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Maar laten we ophouden over de ego-vraag (al ben ik ermee begonnen), want als ego's geen rol zouden spelen, zou het woord 'fokkerij' niet bestaan.

Iedereen kan rustig slapen vannacht, want Stella is geidentificeerd en zal naar de fokker, die geen weet had van de situatie, teruggaan.
En dit alles dankzij de oproep in dit forum, al is/wordt de rest 'achter de schermen' geregeld.

Met veel dank en groeten,

Marian

Last edited by Hondenhut; 19-10-2008 at 20:36.
Hondenhut jest offline   Reply With Quote