View Single Post
Old 02-11-2008, 22:51   #3
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Quote:
Originally Posted by loco View Post
Deze nesten die straks dan niet meer op WD komen te staan, worden niet vanzelfsprekend meer in de database vermeld .
Want op het engelse forum word ook vermeld door een Margo, dat de nesten die nu gratis worden vermeld op WD in ruil zijn voor de info van het aantal puppen, welk geslacht en naar welke eigenaar de hond gaat....
Want ik denk als een fokker werkelijk zijn nest niet meer kan vermelden op WD hij/zij niet meer de info door zal geven hoeveel puppen, welke ouders, welk geslacht, welke eigenaar het zijn geworden.
Want de fokker heeft er totaal geen belang meer bij
Helaas klopt je redenatie niet helemaal

Want.... er zit altijd een ruime tijdmarge tussen het vermelden van een nest en de tijd die een fokker krijgt om de nest info door te geven.

En met name de fokkers die uit andere oogpunten dan "rasverbetering" fokken en hun ouderdieren niet laten röntgenen, zijn juist vaak degenen die ook geen enkele info over hun nest doorgeven!!

Pas als ze bij een volgend nest te horen krijgen dat het niet vermeld zal worden, zijn ze ineens wel snel met het sturen van de gegevens over een vorig nest!
Dus als dit soort fokkers te horen krijgt, dat er nu ook geen nesten meer zonder HD uitslag aangekondigd worden, zullen ze ook eerder wel daar voor gaan zorgen!

Daarnaast zijn er gelukkig een heleboel eigenaren die juist graag hun hond op wolfdog vermeld zien en zo sprokkelen we ook nog de gegevens van ontbrekende nesten bij elkaar.

Doordat we van dit soort eigenaren ook stamboom info doorgestuurd kregen, zagen we ook dat sommige honden die hier momenteel met "onbekende HD uitslag" geregistreerd staan soms wel degelijk een officiele HD uitslag hebben!
Helaas waren dat dan zulle slechte uitslagen dat de fokker er blijkbaar voor koos om hier liever "onbekend" of niet gerontgend te laten registreren.

Maar zo lang niets vermoedende argeloze puppy kopers nog steeds geloven in prietpraat van sommige fokkers als: "ik hoef niet te rontgenen in mijn lijnen komt HD niet voor" of "ik garandeer u, ik heb alleen kerngezonde honden, hoe zou ik anders zo lang fokker kunnen zijn"...............
Blijft er allerhande ellende voor de honden zelf bestaan!!!!!!

Daarnaast vind ik het treurig dat fokkers in landen zoals Tsjechie en Slowakije wel meewerken aan HD onderzoek (en de consequenties er van ondervinden) En dat sommige fokkers in West Europa gewoon door kunnen blijven fokken met ongerontgende honden (of honden met zeer slechte HD uitslagen) vanwege de andere regelgeving in deze landen.
En vervolgens krijgen deze fokkers ook nog Gratis reclame op deze site.

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote