View Single Post
Old 09-11-2008, 00:09   #37
Xhrista
Junior Member

Xhrista's Avatar

Quote:
Originally Posted by jmvdwiel View Post
Ik krijg namelijk het idee dat een hond met epilepsie wel "meevalt" , en uit eigen ervaring weet ik dat een hond met epilepsie echt KUT is, zeker als je alles probeert te doen, verschillende medicaties probeert en uiteindelijk je hond onder je handen weg glijd en dus overlijd door de epilepsie op een leeftijd van 1 1/2 jaar!!!
.
Natuurlijk is dat KUT !
Maar als je daar leest (had die link ook al geplaatst)dan weet je ook dat er heel veel verchillende vormen zijn .en zeker als ze het al op zulke jonge leeftijd heel erg heftig krijgen,dan kan er heel goed iets anders aan de hand zijn.Alleen kom er maar eens achter wat.
Vind trouwens Bine bijvoorbeeld helemaal niet meevallen,met haar aanvallen in korte periode.Alleen heeft ze al een hond met epilepsie gehad,dus dan reageer je anders.
Lijkt me vreselijk om mee te moeten maken dat je hond van aanval naar aanval gaat.
Maar op zo'n site staan natuurlijke veel heftige gevallen,maar er zijn heel veel honden die er heel goed mee kunnen leven,doordaat ze het maar paar keer per jaar krijgen,of desnoods 1x per maand.Maar als de hond daarna weer gewoon functioneerd,gaat dat prima.

Vind het wel goed dat er in ieder geval discussie is over deze ziekte.Je merkt toch dat het heel moeilijk is om te praten over ziektes in een ras,vooral als er wat fokkers tussen zitten.Niet vreemd,want open fokkers krijgen nml. vaak de Zwarte Piet toegespeeld,terwijl de ongecontroleerde doe maar wat fokkerij ,gewoon doorgaat.

Dat zag je aan het begin van deze discussie ook,dan moet er meteen een hele tak gestopt worden .En dat is zeker ongezond voor het ras.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote