Quote:
Originally Posted by miran
Ik vertel het even heeeeeeeel voorzichtig maar Bine heeft ondertussen helemaal geen aanvallen meer gehad 
|
Harstikke fijn! Laten we maar hopen dat een evt volgende aanval nog heel lang op zich laat wachten!
Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie
* ja, er zijn verschillende familieleden op jonge leeftijd overleden,
aan (hart)problemen.
* Wendy heeft toen vragenlijsten rondgestuurd, uit naam van de NVTW, om gezondheidsproblemen binnen de Tsjechen-populatie in kaart te brengen.
|
Ik weet dat Wendy de eigenaren van diverse TsW's opgeroepen had om contact met haar op te nemen i.v.m. HCM bij een van haar honden. Dit vroeg ze bv ook hier op wolfdog.
http://www.wolfdog.org/forum/showthread.php?t=4233
Quote:
Originally Posted by wolfwoman-stefanie
* Ik heb toen de vragenlijst ingestuurd, met kopieën van het medisch verslag van mijn overleden pup. Daarna niets meer vernomen !!
|
Ik kan mij voorstellen dat je daar van baalt, als je veronderstelt dat er op basis daarvan verder onderzoek gedaan zou worden..
Maar de vragenlijsten die destijds door de NVTW werden rondgestuurd, waren niet voor een of ander onderzoek hoor!
Dat was alleen maar een gezondheid inventarisatie…..
En aangezien niet van te voren bekend was wat er met deze gegevens gedaan zou worden, hebben veel leden het ook niet eens ingevuld.
Een gezondheid inventarisatie kan heel zinvol zijn binnen een RV, als leden en fokkers er zelf ook iets aan hebben!

Maar in dit geval weet alleen het bestuur van de NVTW hoeveel reacties er terug kwamen en wat de uitslag is.
Als een inventarisatie gedaan wordt door een onafhankelijke derde (zoals bij veel andere RV’s gebeurd is) die op basis daarvan de RV ook adviezen kan geven is het een stuk zinvoller!

Zeker als de resultaten ook gepubliceerd worden voor leden en fokkers