Thread: baknijd
View Single Post
Old 17-12-2008, 09:51   #19
Xhrista
Junior Member

Xhrista's Avatar

Vraag me af hoeveel van de mensen hier regelmatig kijken naar gedrag als er pup tussen volwassen honden loopt.
In de natuur is het nml. zo dat wat je hebt,mag je houden.Er zal dus geen volwassen hond een pup een bot afpakken,al is deze nog zo klein.
Ze maken er vaak wel spel van als de botjes al wat afgekloven zijn.Dan is het grommen,de andere neemt afwachtende houding aan en dan ineens wordt er wel toegestaan om het af te pakken.
Zo ie zo is een moederhond niet snel corrigerend naar pups toe,dan doen pups onderling of een andere hond in de groep.

Juist als je niet luisterd naar het grommen en dit dus eigenlijk gaat afleren,door het grommen af te straffen,krijg je hond die snel gaat bijten,nml. omdat grommen een waarschuwing is en hij die dus afleerd op deze manier.

Maar misschien heb ik het wel helemaal fout hoor.Heb pas 4 pups opgevoed en 6 wolfhonden in huis(gehad).Waarvan er nooit 1tje baknijd heeft gehad,alles naast elkaar eet en kluift,maar ik dus echt niet moet proberen een vers bot af te pakken,dan wordt er gegromt.Doe het dan ook nooit.

Mocht er eens eentje per ongeluk iets te pakken krijgen van een gebakken botje,dan kan ik dit wel afpakken,omdat ik even erg dominant reageer en dan weten ze dat het menens is.

En ik heb echt niet allemaal watjes van SWH's,er zit ook een felle bij die haar 1e reactie is reageren en dan pas praten,zullen we maar zeggen.
die moet ik echt vastbinden als ik iets wil onderzoeken bij haar of hechting eruit halen.

Ben trouwens deze vraag ook aan het voorleggen ,bij de SWH mensen,eens kijken hoe die het oplossen.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Reply With Quote