Thread: baknijd
View Single Post
Old 19-12-2008, 02:25   #47
Smokey
Angel en Bachata,Luna

Smokey's Avatar

Quote:
Originally Posted by loco View Post

Ik vind het enige wat je kan vergelijken tussen een TSW en een Saar is.
Ze komen beiden uit een DH en een Wolf en voor de rest vind ik ze net zo totally diffrent als peper en zout.

En dan is het ook niet meer dan normaal dat het ook andere mensen aantrekt.
En sommige zullen een beetje het zelfde zijn, want beiden rassen trekken toch zwevers aan .

Groette Martine.
Hahaha ben ik een zwever Martine?
Neuh denk zelf van niet,heb gewoon 2 verschillende rassen,goh denk dat hier nog wel meer mensen zijn die 2 verschillende rassen hebben

Maar ik wil best wat vertellen,want het is idd een heel groot verschil een Tsjech of een Saarloos
Baknijd hebben ze alledrie trouwens niet,en dan heb ik het over brokken en/of vlees wat ze in hun voerbak binnen in de keuken krijgen.
Ze eten gewoon gedrieen naast elkaar.
Ja wel van pup af aan geleerd.

Ik schreef dit trouwens op de vraag van Christa hoe je zou reageren als de pup gromt als je in de buurt komt en die heeft iets lekkers,op het AVLS forum over toen we pas Angel als pupje hadden:
Quote:
Originally Posted by Angel
We hebben dat ook met Angel meegemaakt,leuk tsjechenpupje van 12 weken was hij toen.
Hij was lekker op een botje aan knauwen,mijn oudste zoon was beetje aan het klieren,telkens botje proberen af te pakken,en Angel ging grommen.
Ik zoon gewaarschuwd,laat hem met rust.
Robert vond ook dat hij gewoon het bot kon afpakken,pup van 12 weken heeft niets te vertellen.
Nou daar dacht Angel anders over en gromde en beet gelijk in zijn hand,toen Robert het afpakte.
Hij heeft hem toen ook op zijn rug gegooid,en het bot kreeg hij voorlopig niet terug.
Kreeg toen advies om te gaan ruilen,ene bot voor het andere,en ja dat werkte wel.
De andere 2 hebben nooit zo gereageerd als Angel toen,is nogal verschil per hond!
Als ze hier vers bot of ribben,kip krijgen,eten ze dat lekker in tuin op,ik en Robert kunnen alles afpakken als we dat willen.
Botten is ook niet nodig maar als ze iets gejat hebben of onderweg met uitlaten iets in hun bek pakken,hebben we aangeleerd dat woordje 'los' betekend dat ze het los moeten laten.
Onderling mogen de reuen niks bij Bachata afpakken en ze respecteren dat.
En bemoei me daar ook niet mee.
En nee we pakken natuurlijk niet iets af als het niet hoeft,ze mogen het gewoon lekker op eten.
Het verschil met Bachata (TSW teef)en Luna(SWH reu) is dat ze nooit naar ons gegromd hebben als ze vers bot ofzo hadden.

Met dat op de rug gooien toen,nee dat is ook nog nooit bij Bachata of Luna gebeurt.
Ik vind het trouwens ook een verschil of ik iets uit de bek van Angel pak of Robert.(Als ie iets heeft gepikt)
Bij mij protesteerd hij niet of nauwelijks en bij Robert kan hij echt wel mopperen.
En dat verschil zie ik dus bij Bachata en Angel en Luna ook,zij krijgt bijna alles gedaan bij de reuen maar owee als ze een poging doen om haar botje te pakken,dan is ze weer Bitchata
Is er een groot verschil met straffen met een Tsjech of Saarloos?
Volmondig ja!
Luna is erg gevoelig voor mijn stem(hoef niet te schreeuwen),en stopt en haalt het niet in zijn hoofd om het weer te doen.
De Tsjechen doen het gewoon weer opnieuw en bij wijze van spreken gaat de middelvinger omhoog
Dus dan moet ik echt wel mijn stem verheffen en foeteren!