Thread
:
Fairy tale or truth.
View Single Post
21-12-2008, 16:45
#
95
Azazel
n00b
De Kriebels.......
Soms krijg ik van opmerkingen die over de Tsjech worden gemaakt/geplaatst echt de kriebels.
Opmerkingen als:
·
De Tsjech staat nog dicht bij de natuur...
·
De Tsjech is anders dan een “normale hond”...
·
De Tsjech reageert meer op lichaamstaal dan een normale hond.
·
De Tsjech is terughoudend t.o.v. mensen....
·
Uw haalt een stukje natuur in huis....
·
De Tsjech moet je vlees voeren want de wolf eet ook alleen maar vlees....
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het bovenstaande allemaal echt fabeltjes vind.
Een Tsjech is een normale hond. Een opmerking in de trend van "staat dicht bij de natuur".... ik krijg er de kriebels van. Hoe dicht staat ie bij de natuur dan? Hij draait hier zonder problemen in hetzelfde ritueel mee als m'n Mechelaar.... of staat diezelfde Mechalaar ook nog dicht bij de natuur?
Elk ras heeft zijn eigen kenmerken, maar om nu te stellen dat de hond dicht bij de natuur staat? Waarom, omdat ie de uiterlijke kenmerken van de wolf met zich meedraagd?
Moet een Tsjech vlees eten omdat de Wolf op prooi jaagd? Is een Tsjech terughoudend t.o.v. mensen omdat dit in zijn aard ligt, of omdat hij slecht is opgevoed? Haal je een stukje natuur in huis omdat ie de meubels aanvreet, of omdat je hem te weinig uitdaging bied?.....
Allemaal heerlijke discussies.
Ik ben benieuwd of jullie de bovenstaande punten ook fabeltjes vinden, of dat er een kern van waarheid in zit.
Want zeg nu zelf, hoe speciaal is de Tsjech nu eigenlijk t.o.v. andere rassen?
Send a private message to Azazel
Visit Azazel's homepage!
Find More Posts by Azazel