Thread: losloopgebieden
View Single Post
Old 24-12-2008, 18:24   #4
annomon
Junior Member

annomon's Avatar

Beetje flauwe 'lekker-puh' reactie van je Stefanie, want er zijn inderdaad heel veel hondenbezitters die vanalles moeten ondernemen om hun hond een beetje te kunnen laten rennen. En dan komt daar nog bij dat Staatsbosbeheer steeds meer gebieden, waar ze vroeger los mochten lopen, nu alleen nog aan de lijn mogen. Dus erg rooskleurig ziet het er niet uit in Nederland. In de steden en meeste (grotere) woonplaatsen zijn de meeste losloopgebieden ronduit gevaarlijk met de wegen er strak langs. Ik ben al een keer een hond verloren aan het verkeer terwijl dat een modelhond was onder appél, dus hoe goed hij/zij ook luistert, naast een weg laat ik m'n hond nooit meer los. Het is maar goed dat er vaak wandelingen worden georganiseerd, want zo komen de stadshonden tenminste nog eens ergens.
Wij laten Tycho ook altijd illegaal los in de bossen, en dat doet volgens mij iedereen. Alleen in de natuurreservaten waar loslopend vee is, (Schotse hooglanders, schapen en wilde paarden) en waar we dus uberhaupt niet mogen komen met een hond, houden we hem aan de lijn (dus ook dan zijn we vreselijk in overtreding). Het is gewoon ontzettend jammer dat er zo krampachtig wordt gedaan door onze overheid (geldt trouwens ook voor het verschijnsel men- en ruiterpaden, ben ik inmiddels achter).
Groetjes,
Monique