Wat een moeilijke verhalen allemaal.
Woon aan de buitenkant van Amsterdam en loop binnen 5 minuten in een losloop gebied (de hoge dijk) waar ik makkelijk een rondje van ruim een uur in kan lopen. Hier zit een klein stukje in waar ze vast moeten maar iedereen laat de honden daar ook gewoon los lopen. Bij het zwemstrandje mogen ze niet komen en dat vindt ik logisch.
Met de meeste honden kunnen Lupo en Mizar het prima vinden en bij de paar honden waar het niet altijd goed gaat of hele kleine lijn ik ze gewoon even aan. Gedragen ze zich dan alsnog agressief dan corrigeer ik ze flink. En maak vervolgens zonder problemen met de eigenaren van de andere honden een praatje. Dus ik snap geen bal van al die overspannen reactie's.
Als ik wat langer wil lopen dan ga ik naar het Diemerbos daar kan je wel een uur of drie met de hond loslopen.
Iets verder weg is het Amsterdamse bos daar is ook een heel groot gedeelte waar de honden los mogen of het Spaanderswoud bij Hilversum alleen daar moeten ze wel in de zomer vast maar mogen ze nu heerlijk los lopen.
Als tip wil ik nog wel even Groet vermelden parkeren bij het witte kerkje en dan vervolgens heerlijk door de duinen en over het strand ben je met een lekker bakkie koffie in de berenkuil (waar de honden standaard van de eigenaar een lekker hondenbotje krijgen) zo'n 4 uur weg. Je kan de route downloaden bij
www.ontrack.nl ook dit gebied is volgens mij in de zomermaanden een honden vast gebied en het strand verboden.