Thread: baknijd
View Single Post
Old 30-12-2008, 22:56   #79
miran
Junior Member

miran's Avatar

Misschien een beetje een rare vraag en hoort misschien niet in dit topic helemaal thuis maar er is meerdere malen al herhaald dat een TWH beter te lezen is dan een normale hond en dat ie dichter bij de natuur staat.
In het begin toen ik al die verhalen hoorden ga je dat inderdaad ook denken totdat ik zelf een TWH en een SWH in huis had. Ik denk namelijk nu gewoon dat ze helemaal niet zo verschillen van andere honden.
Mijn vraag is dan ook wat zijn normale honden? want vanuit huis en zelf heb ik tot alleen hiervoor ervaring gehad met laatste kans honden en in vergelijking daarmee zie ik kwa het lezen ervan echt niet zoveel verschil en kwa gedrag vind ik de TWH veeeeeeeeeeeeeeel makkelijker. In mijn ogen is het net als anderen honden gewoon een hond en net als bepaalde andere rassen heeft ook dit ras gewoon wat typische raseigenschappen maar in mijn mening niet meer of minder dan bv een jack.

Wat betreft baknijd hebben alleen de honden dit naar elkaar toe op het moment dat dit terecht is.(bv Bob is nog aan het eten terwijl Bine al een poging doet zijn eten te pakken te krijgen,terwijl de stommerd de katten bijvoorbeeld weer wel toelaat) Echter is hier totaal verder geen spraken van als ze genoeg hebben en er toevallig nog iets in zit(komt niet vaak voor maar af en toe wel) Naar ons toe hebben ze dit totaal niet ik en kan gewoon alles afpakken als het moet.
miran jest offline   Reply With Quote