View Single Post
Old 24-01-2009, 00:10   #49
loco
Non active.

loco's Avatar

Niet alleen voor de groentjes .
Maar ook voor de vastgeroeste en tiggggggjaren ervaren hondeneigenaren .

Hondenwetboek voor bazen.

-U zult een goede baas zijn.
-U zult eerlijk en rechtvaardig zijn.
-U zult eisen stellen, die ik kan begrijpen en aan kan.
-U zult dus zwart/wit denken en handelen tegen over mij.

-U zult altijd mijn goede wil belonen.
-En als U straft, dan zo dat ik het begrijp.
-U zult nooit nabestraffen (namopperen).
-U zult nooit dreigen, dat maakt mij onzeker, omdat ik niet begrijp wat U eigenlijk bedoelt.
-En als ik dan al straf verdien, dan graag direct, want anders begrijp ik niet waarvoor ik straf kreeg en word onzeker en angstig.

-U zult mij steeds belonen wanneer ik iets goed doe, ook al vindt U dat als iets vanzelfsprekend.
-U zult altijd duidelijk zijn, want soms baas, moet ik maar raden wat U nu eigenlijk wilt;Kom, Vooruit,Ga, Af !!!!!!!!!!!!
-U zult nimmer Af, Af, AAAAAAAAAAAAf, zeggen wanneer U "AF" bedoelt want ik ben niet Do,Do,DOOOOOOFF!!!!!!!
EN ook niet achterlijk, want als het pas bij de derde keer hoeft, dan doe ik dat ook braaf.

-U zult mijn ketting en mijn riem niet als versiering beschouwen, die zijn er mij te helpen gehoorzamen.
-U zult nimmer naar uw buurman kijken en diens hond,want baas; "U bent U, en ik ben ik !"
- U zult nimmer zeggen;"Ja, maar thuis doet hij het wel", want het trainingsveld is niet thuis, maar om te oefenen.
-U zult bij alles wat U van mij verlangt, rekening houden met mijn leeftijd en met mijn aard.

-U zult zich altijd moeten realiseren, dat ik mezelf niet hebt gemaakt en dat U mij heeft uitgekozen, en niet ik U !!!!!!!
-U mag blij zijn met mij baas, want ik ben waarswchijnlijk de enige die U zomaar als baas aanvaard, zonder OR's, baaldagen of stakingen, terwijl ik altijd bereid ben tot variabele werktijden en zelfs overwerk.
-Dus baas, wanneer U ooit eens aarzelen mocht ten opzichte van mij, laat dan U hart spreken en niet uw hand.
_Want baas, wij honden hebben een grote bek maar,......................... een heel klein hartje !!!!!!!

-En baas, houd de zaak altijd in balans, wanneer U van mij een evenwichtige hond wilt maken ! EN moet U mij al eens flink tot de orde roepen, en ik beken dat ik dat wel eens verdien, dan moet de beloning daarna evenredig groot zijn. Dan is de balans negatieve/positieve ervaringen weer in evenwicht.
-En als U dan echt mijn baas zult zijn.........................
Dan ga ik voor U door het vuur, beklim ik voor U de hoogste muur, werk voor u tot aan mijn laatste uur, want ,..............................zo is nou eenmaal mijn natuur !!!!

Groette Martine.