Ian,
Mizar is nu ook ruim 8 maanden. Het drinken wat jij beschrijft doet hij niet. Wat mij wel opvalt dat alle water beter is dan leidingwater.
De waterbak in huis wordt nauwlijks aangeraakt maar zodra de tuindeur open gaat sprinten Mizar en Lupo naar de vijver om hier uit te drinken. Elke plas of sloot buiten is ook goed.
Vroeger een duitse herder teef gehad die ook heel veel ging drinken en natuurlijk ook plassen. Dit bleek uiteindelijk door een baarmoeder ontsteking te komen. Dus het lijkt mij inderdaad een goed plan even naar de dierenarts te gaan met hem.
Mizar is nergens en dan bedoel ik echt nergens bang voor met zijn 8 maanden. Hij vindt iedereen leuk zelfs mensen die met een drilboor de straat staan open te hakken. En als deze dan hun drilboor uit het gat halen moet je er meteen in duiken want er zal wel wat lekkers te vinden zijn anders doen ze niet zo veel moeite zal hij wel denken.
Lupo is daar en tegen gereserveerd en zal nooit zomaar naar iemand toe gaan buiten. Met uitlaten is dat wel makelijker Mizar vond het gisteren bijvoorbeeld nodig om even in een kinderwagen te kijken door er boven op te springen. Gelukkig een oma met haar kleinkind die ik wel vaker alleen met haar hond tegen kom. Dus gelukkig vatte ze het goed op en kent ze Mizar en weet dat hij heel lief en speels is.
Je zou je anders toch een rol beroerte schrikken.
Gerard
|