Zou iemand mij eens kunnen uitleggen waarom het zo belangrijk is om op dwerggroei te kunnen testen als het zo moeilijk is om een drager/lijder van het gen te vinden?
Op het wolfhonden-online-forum heb ik al eens aangegeven of het niet een non issue is, en toen werd mijn hoofd er bijna afgebeten. Ik ben eigenlijk erg benieuwd hoe iedereen er hier over denkt. Ik ben door de wolfhonden-online-forummers destijds niet echt overtuigd. Ik hoop echter,. dat iemand hier wel met goede argumenten kan komen.
Met testen is natuurlijk niets mis, laat ik dat voorop stellen. Maar in hoeverre is dwerggroei nu echt een probleem gebleken bij de TSW.

En ik ben het eens met mensen die stellen dat elk geval er 1 teveel is. Maarja, ik vind HD bijvoorbeeld een veeeeeeel groter probleem bij ons ras. Hoeveel TSW's zie je wel niet die niet zuiver lopen. Ikzelf heb er 2, en allebei lopen ze niet zuiver.. waarvan ik van 1 weet dat hij een HD-D als beoordeling heeft gehad. En er mag volgens de rasvereniging nog steeds gefokt worden met HD-C honden.
En wat als er een er een dwerggroei test zou zijn. Gaan we als liefhebbers en fokkers dan niet meer fokken met lijders... of niet meer met dragers?, of allebei?
Een hoop vragen, en n.a.v. deze post hopelijk ook veel antwoorden hoe iedereen er over denkt.
groetjes,
Barry