View Single Post
Old 17-02-2009, 11:18   #26
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Dus als ik het goed begrijp, kan uit een drager x lijder geen dwerg geboren worden?
  • Een drager is een normale hond die een gemuteerd gen bij zich draagt
  • Een lijder is een hond die de mutatie heeft = in dit geval dwerg
  • Drager x lijder = een gezonde hond kruisen met een dwerg
Maar ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar 1 normaal weldenkend mens is dat bewust zal proberen te gaan kruisen met een dwerg (= een hond met een ernstige afwijking)!
Met welk doel zou een mens zo iets willen???????????????????

Quote:
Originally Posted by Azazel View Post
Misschien handig om deze info openbaar te maken, want als niemand wil meewerken is het als pupkoper wel handig om te weten welke lijnen te mijden.
Zo lang er geen test is voor de TsW, heeft het geen enkele zin om wat dan ook openbaar te maken!!
(We kunnen op dit moment nog niet eens bewijzen, dat het dwerg gen bij de TsW het zelfde is als bij DH en SWH)

Zoals al tig keer eerder gezegd zal de test eerst gevalideerd moeten worden met het bloed van een TsW die lijder (= dwerg) of drager (= een van de ouders van een dwerg) is.

En wanneer er een test is hoeven er ook helemaal NOOIT LIJNEN of HONDEN die DRAGER zijn, GEMEDEN te worden!!!.

Het zou zelfs heel dom zijn om dat te gaan doen in een ras met een toch al smalle genen populatie!
Men kan dan heel simpel de test doen en alleen geen drager x drager meer kruisen.

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote