Quote:
Originally Posted by mijke
Maar ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar 1 normaal weldenkend mens is dat bewust zal proberen te gaan kruisen met een dwerg (= een hond met een ernstige afwijking)!
Met welk doel zou een mens zo iets willen???????????????????
|
Helaas gebeurd dit toch met het oog op -goh wat leuk zo miniatuurtje-. Er is een markt voor en er zijn er altijd die wel ergens geld in zien, dus proberen deze mensen de problemen die dwergen hebben eruit te fokken en voila je hebt een nieuw ras.
Ik heb wel eens een artikel ergens op internet gelezen dat ze inmiddels met de DH bezig zijn om daar een miniatuurversie van te maken en de problemen met dwerg er uit te fokken. Zoals ik het toen leesde waren ze behoorlijk ver en hadden de honden niet veel medische zorg nodig. Zal eens kijken of ik de link nog kan vinden. Of het waar is weet ik trouwens niet.
@Barry.
HD is misschien wel een groter probleem maar als je op dwerg kan testen dan hoeft dat niet in de toekomst een groot probleem te worden. Het is nu misschien binnen de TWH nog niet een probleem maar als er binnen bepaalde lijnen dragers zitten en die zet je op andere lijnen die vrij zijn krijg je wel dat daar ook dwerg in gaat zitten kom je ooit weer eens terug bij de ene lijn dan kan je wachten op problemen.