Quote:
Originally Posted by dibbes
Helaas gebeurd dit toch met het oog op -goh wat leuk zo miniatuurtje-. Er is een markt voor en er zijn er altijd die wel ergens geld in zien, dus proberen deze mensen de problemen die dwergen hebben eruit te fokken en voila je hebt een nieuw ras.
|
Dat denk ik dus ook.
Als we om ons heen kijken, hoeven we niet eens ver te gaan om dieren te vinden waarbij met de mutatie van een fout gen is doorgekweet.
Ik denk nu specieaal aan goudvissen en wel aan alle sluiervarianten en hemelkijkers, die iedereen wel kent.
Persoonlijk zou ik het een ramp vinden, moest er met het dwerg gen gespeeld gaan worden, maar mensen met weinig verstand en alleen denkend aan euro's geeft het helaas veel te veel.
Zelf zou ik het dus ook goed vinden zou er geprobeerd worden om het gen uit de fok te verwijderen.
Ik weet dat dit inhoud dat er dan ook geen dragers meer ingezet mogen worden, maar alles lijkt mij beter, als over een paar jaar tegen gewilde dwergen op te lopen.
Er zijn al genoeg rassen waar ook miniversies van te krijgen zijn, wel niet door een gen maar geselecteerd fokken.
Of natuurlijk het in-kruisen van een kleiner ras met bijna dezelfde kenmerken, om dan later weer terug te kruisen, maar zelf houd ik absoluut niet van deze praktijken.
Gr
Tatiana