zelf maar even een emailtje gemaakt, hopelijk komt ze even een kijkje nemen op dit forum
Hoi Kim,
aangezien ik zelf een tsjechoslowaakse wolfhond heb ben ik geinteresseerd in je adverstentie op marktplaats.
Je zegt dat je hond een stamboom heeft maar dat je die nog niet hebt, ook zeg je dat er bij de tsjech geen gezondheidsproblemen voorkomen. Niks is echter minder waar, er zijn wel degelijk erfelijke gebreken bekend bij de tsjech waaronder echt HD.
Mijn vraag is of het wel zo verstandig is om je hond in het wilde weg te laten dekken voor in eerste instantie een prijs van 75, daarna 150 en nu een prijs NOTK.
Op het tsjechen forum
www.wolfdog.org zijn er een flink aantal mensen (waaronder ik zelf) die zich ernstig zorgen maken over de advertentie.
Als je een hond met stamboom hebt en de heupen zijn gecontroleerd kun je hem natuurlijk ook als dekreu in zetten via de officiele kanalen. Natuurlijk moet je dan wel eerst hebben kunnen aantonen dat je hond aan de rasstandaard voldoet, maar ja als je een mooie hond hebt is dat geen probleem. Echter ik ben een beetje bang dat geld verdienen via de officiele kanalen niet gaat lukken.
Ik hoop dat je een kijkje komt nemen op
www.wolfdog.org
met vriendelijk groeten Judith