View Single Post
Old 22-02-2009, 22:55   #33
jmvdwiel
Senior Member

jmvdwiel's Avatar

en nog een antwoord van haar en mij

Sorry maar ik moest vandaag werken... maar ik heb je mail met mijn antwoord al wel op het forum gezet.
onder welke inlognaam heb je je geregistreerd?
Misschien dat Mijke (diegene die ook lange emails heeft verstuurd) je kan helpen met je inlognaam op het forum, zij is daar moderator .

Ik heb nog geen slechte ervaringen met dit ras... maar die zullen er ongetwijfeld wel zijn.. net zoals bij alle hondenrassen/groepen/trainingsgroepjes/KC etc

Ik denk dat je hond laten rontgenen met het op laten sturen naar de hirschfeld stichting ter beoordeling zo rond de 100 -150 euro is

zo veel moeite is het trouwens niet om 2 shows te lopen hoor , heb ik ook gedaan ... en ook ik ben geen showloper... aan de andere kant heb ik er maar het beste van gemaakt en heb ik weer een heleboel geleerd van deze meetings. Wij hebben ons wel goed voorbereid door het lopen van ringtraining bij ons op de KC, ik ben trouwens met mijn hondje in eindhoven geweest op de show! Een ZG is niet zo moeilijk om te krijgen... naar mijn idee moet je ook niet alleen met de toppertjes fokken maar het ras breed houden qua genen.

Volgens mij zijn er een hoop mensen geinteresseerd wie je hond is, ik moet zeggen op de foto is het wel een mooie hond

groetjes Judith
----- Original Message -----
From: kim v n
To: Judith van de Wiel
Sent: Sunday, February 22, 2009 9:39 PM
Subject: Re: Reactie op uw advertentie: Prachtige Tjechoslowaakse wolfshond aangeboden als DEKREU!!!

Hoi hoi,

Ik heb mij vanochtend al aangemeld en meerdere malen geprobeerd een reactie te plaatsen. Net heb ik het weer geprobeerd en volgens de site ben ik niet gemachtigd om een bericht te schrijven.
Blijkbaar is het gesloten of heb ik te weinig berichten geschreven op andere forums waardoor ik nog geen toestemming heb. Het is een kleine moeite voor jou om het te kopieren en te plaatsen. Ik zag al dat er weer een bericht was geplaats dat ik een advertentie verwijderd had. Die moeite word er wel genomen.
Ik ben eerlijk tegen je en heb sterk het gevoel dat jullie meer op een discussie uit zijn en niet bezig met elkaar beter te informeren over het ras. Wat mij juist een beter idee lijkt als je dingen wilt verkomen die jullie beschreven hebben. Ik neem maar aan dat dit voortkomt uit slechte ervaringen.

Ik heb op jullie forum gelezen over de HD. Jammer dat ik het niet eerder ben tegengekomen. Anders had ik mijn antwoord anders geformuleerd. De mensen waar ik mee in aanraking ben gekomen waren de honden allemaal HD vrij (getest) en hadden mij het verhaal verteld dat het bij de zuivere rassen niet voorkwam. De Tsjechen die ik tegen kwam hadden ook allemaal geen HD. Zo zie je maar dat ieder mens een fout kan maken... Ik ga kijken wat zo`n onderzoek kost. Wanneer ik hem heb laten testen en hij is vrij van HD, ga ik weer verder, Ik ben op dat punt blij dat ik ook op een andere manier ben geinformeerd.
Volgens de officiele manier zou ik dan niet mijn reu mogen aanbieden omdat ik geen shows heb gelopen! Ik vind dat niet voldoende onderbouwd. Ik heb een zuivere Tsjech met een goed stamboom en dat moet voldoende zijn. Niet die verplichte shows, want dat is meer geld verdienen voor de verenigingen en ik vind ze niet leuk. Ik ga geen dingen doen met mijn hond die we niet leuk vinden.

Verder wil ik je bedanken over de informatie die je me hebt gegeven betreft bedragen die je kan vragen.

Ik zou het zeer waarderen als de mensen ophouden met biedingen te doen en dan weer terug te nemen en andere fake berichten te sturen. Als ze iets te bespreken hebben dan kunnen ze het met mij bspreken inplaats van al die vooroordelen te plaatsen. Niet iedereen is alleen uit op geld verdienen.

Dit bericht mag je samen met die andere van mij op het forum zetten. Graag zelfs!!! Het geeft iedereen een beter beeld van de realiteit.

Groetjes,

Kim
jmvdwiel jest offline   Reply With Quote