View Single Post
Old 25-03-2009, 19:25   #3
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Beste Mijke,

Even onderstaande verhaaltje op eigen leest en dus niet als zijnde a.i. bestuurslid:

Het is natuurlijk mooi dat je aankomt met europese wetgeving wat betreft de bescherming van persoonsgegevens. Maar de eigen wet (ofwel nederlandse wet) daar ga je in je stukje aan voorbij.

Hierbij word in artikel 13 van de WBP (Wet Bescherming Persoonsgegevens) (ook wel privacywet genoemd) gesteld, dat degene die verantwoordelijk is voor de verzameling van persoonsgegevens (ofwel NVTW bestuur), passende technische en organisatorische maatregelen ten uitvoer moet brengen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking.

Ofwel, als de NVTW de ledenlijst zou publiceren, moeten we garanderen dat derden deze persoonsgegevens niet onrechtmatig verwerken. Omdat we dit nooit kunnen garanderen, zullen deze gegevens (waarschijnlijk) dus niet gepubliceerd worden.

Of dit de reden is weet ik niet exact, dat zou je moeten navragen bij het bestuur. Maar dat is wat ik er van weet vanuit het oogpunt van mijn eigen job.

En eigen wetgeving, gaat voor europese in het geval van de wet op de privacy

groetjes,
Barry

Last edited by Azazel; 25-03-2009 at 19:42.
Azazel jest offline   Reply With Quote